برخی تجارب کارساز آلمان و ترکیه در حمایت از کارآفرینان

کارآفرینان نوپا مانند یک نهال, قبل از هرچیز به حمایت های موثر نیاز دارند.
1,090

برخی تجارب کارساز آلمان و ترکیه در حمایت از کارآفرینان

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که ما با هدف ارتقاء نگاه مدیریتی دست اندرکاران این صنف منتشر می نمائیم. در روزگاری که کار تیمی اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند, اینگونه مطالب آموزشی به اموری بدل شده اند که بقول معروف ” از نان شب واجب ترند “. آنچه در کار تیمی بویژه اهمیت دارد آنست که این کار بدون آموزش و بازآموزی مداوم, دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشد.

روزنامه ” دنیای اقتصاد ” طی یادداشتی در شماره 3 خرداد 96, ضمن گزارش نسبتا مشروح با نگاهی به موفقیت های اقتصاد آلمان و ترکیه, برخی تجارب آن کشورها را در حمایت از کارآفرینان بر شمرده است.

کارآفرینان نوپا مانند یک نهال, قبل از هرچیز به حمایت های موثر نیاز دارند.

نکته جالب در یادداشت آنست که با وجودی که در این کشورها بخش خصوصی دست بالا را در اقتصاد دارد, اما نقش حمایتی دولت در رشد کارآفرینی اهمیت درجه اول دارد. بدین ترتیب دولت بجای آنکه رقیب بخش خصوصی باشد, عمده تلاشش همواره آنست که بنگاههای نوپای اقتصادی ( از جمله در صنعت ) بتوانند پاگرفته و رشد یابند.

     دولت بجای رقابت, باید تنها نقش حمایت بخش             خصوصی را داشته باشد.

نخستین گام حمایتی حذف بسیاری از مراحل اداری و بوروکراتیسم در صدور احکام و مجوزهای لازم و تسهیل جدی مقررات دست و پاگیر و معطلی های معمول بویژه برای کسانی است که بتازگی میخواهند کسب و کار تازه ای راه بیندازند.

 بوروکراسی بیش از حد, مانع رشد جریان کارآفرینی      است.

گام دوم اعطای تسهیلات مناسب با حداقل بهره برای این واحدهاست. برای تسهیل در اعطای وام, بجای آنکه کارآفرین درگیر انواع مشکلات برای تامین وثیقه و تضمین گردد, دولت خود راسا با روش های مناسب ضمانت نامه های لازم را برای بانک ها صادر می نماید.

بدین ترتیب کارآفرینان بجای آنکه انرژی اشان را در مسائل حاشیه ای از دست دهند, تمام هم خود را تنها بر کسب و کار تازه خود متمرکز می نمایند.

انرژی محدود کارآفرینان نوپا را نباید در پیچ و تاب مسائل اداری و حاشیه ها نابود کرد.

البته حمایت های ابتدائی دولت بی ثمر نمانده و این بنگاهها بعد از آنکه به شکوفائی و سود رسیدند, با اهتمام به پرداخت مالیات, شرایطی را فراهم می آورند که این روند حمایتی برای بنگاههای نوپای جدید نیز همچنان تداوم یابد.

متن کامل یادداشت را میتوانید با عنوان ” مدل كارآفريني آلمان و تركيه ”   در صفحه 5 این شماره ” دنیای اقتصاد ” مطالعه فرمائید.

یکی از عرصه های آموزش, استفاده موثر و بجا از تجربیات دیگر کشورها در علوم و فنون است. یکی از مسائل مهم در رشته ساختمان, مسائل نشست زمین می باشد که میتواند دهها علت داشته باشد. یکی از پیامدهای نشست زمین, ایجاد حفره های نیمه عمیق در سطح جاده و خیابانهاست که میتواند باعث خسارات جدی مالی و انسانی گردد.

وبدئو پیوست مورد جالبی را به نمایش میگذارد که از جمله در موارد فورث میتواند برای پر کردن حفره های ناشی از نشست خاک استفاده گردد.

https://www.instagram.com/p/BzZ6Josny-J/
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.