ایده های کودکانه و نوآوری های واقعی

در دنیای کودکان, ناممکن وجود ندارد !
836

ایده های کودکانه و نوآوری های واقعی

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

یکی از مسائل مهم فروش ( از جمله در زمینه کلیه ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان ) , ” نو آوری ” و ” خلاقیت در فروش ” است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله ویژگیهای خاص یک فروشنده موفق ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

این مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که ما با هدف ارتقاء نگاه مدیریتی دست اندرکاران این صنف منتشر می نمائیم. در روزگاری که کار تیمی اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند, اینگونه مطالب آموزشی به اموری بدل شده اند که بقول معروف ” از نان شب واجب ترند “. آنچه در کار تیمی بویژه اهمیت دارد آنست که این کار بدون آموزش و بازآموزی مداوم, دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشد.

روزنامه ” دنیای اقتصاد” در شماره 8 خرداد 96 خود, ترجمه مطلبی از مجله Forbes را منتشر کرده که دارای نکاتی خواندنی درباره منبع خلاقیت در شرکت های رو به رشد است.

ایده اصلی این یادداشت توسط آقای وينس تيکل، کارآفرين و رئيس «آکادمي بريتانيايي مديران ارشد» عنوان شده و آن عبارت از تفکر کودکانه است. نویسنده یادداشت شرح می دهد که ذهن کودکان آنچنان رها است که سرشار از خلاقیت ناب می باشد.

       در دنیای کودکان, ناممکن وجود ندارد !

او می نویسد ” . . . يک ايده خلاقانه تنها در صورتي به نوآوري تبديل مي شود که اين باور ايجاد شود که ايده موردنظر مفيد است و با توسعه محصول توسعه يابد. اين نکته ظريف و دقيق در شرايط خلاقيت و نوآوري اغلب به درستي درک نمي شوند. خلاقيت صحيح اين نيست که در وهله اول مفيد باشد؛ در حقيقت اين امر مي تواند فرآيند خلاقانه را در نطفه خفه کند. به اين لحاظ، در زمان توفان فکري، اشتراک ايده ها بدون تعصب و قضاوت مهم و ضروري است و اگر شما سودمندي را به يک ايده خلاقانه تحميل کنيد، آنگاه ممکن است اين ايده در نطفه خفه شود. ”

نویسنده در ادامه با ذکر نقل قولهائی از راوي کريشنامورتي، نايب رئيس ارشد Fujitsu EMEIAتوضیح میدهد که چگونه میتوان ایده های کودکانه را به یک نوآوری واقعی تبدیل کرد.

                    مسیر ایده تا نوآوری

کریشنا مورتی می گوید : ” . . . زماني که رهبران کسب و کار تلاش مي کنند تا پتانسيل درست نوآورانه را آزاد کنند، بايد براي اشتباهات پيش رو آماده باشند . . . نوآوري درست از روش، فرهنگ و ارزش هاي قدرتمندي ناشي مي شود که رهبران کسب و کار به سازمان تزريق مي کنند . . . ”

متن کامل این یادداشت را میتوانید با عنوان ”  ” در این شماره ” دنیای اقتصاد” مطالعه فرمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.