سخنی درباره برش سرامیک

تنوع طرح و رنگ در سرامیک
28

سخنی درباره برش سرامیک

چندی قبل بیننده محترمی از طریق بخش دیدگاههای ” بهفرم کفپوش ” موردی را درباره برش کفپوش سرامیک مطرح نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” نیز قابل توجه باشد, متن پرسش و پاسخ را اینجا نیز باشتراک میگذاریم.

وزن مناسب از آیتم های موثر در استفاده مصالح برای رویه میزهست. بنظر میرسد سرامیک برای این منظور بیش از حد سبک باشد ! ؟

پرسش :

عرض ادب میخام سرامیک قط ۶۰ برای میز گرد ببرم ، استادکار ماهر میتونید معرفی کتید ، ممنون میشم ججواب بدید ،تهران هستم اطراف هم میتونم ببرم

پاسخ :

با سلام و ضمن تشکر از حسن اعتماد شما, استفاده از سنگ, شیشه و نظایرهم بعنوان رویه میزهای کنسول سابقه طولانی دارد. نسل جدید کفپوش های سرامیک, که دیگر آن شکنندگی سابق را در برابر ضربه ندارند را هم میتوان بدین منظور بکار برد.

لعاب بسیار نازک رویه کفپوش سرامیک بگونه ایست که نمیتوان لبه آنرا برای ابزار زدن, فرِزکاری کرد. بهمین جهت مساله تنها برش کفپوش سرامیک نیست. والا با استفاده از دستگاههای برش CNC میتوان کفپوش سرامیک را, بدون ” لب پَر ” شدن, هرگونه که مایلیم برش دهیم.

با استفاده از امکانات دیجیتال دستگاههای برش CNC , برشکاری انواع سرامیک از نظر کیفیت, طرح و . . . سرعت را بهیچ وجه نمیتوان با سابق مقایسه کرد !

این دستگاهها مجهز به برش لیزری بوده و برای انواع برش, از جمله منحنی, دایره و بیضی میتوان برایشان برنامه داد. برای این کار لازم است به کارگاههای صنعتی فراوانی در این زمینه وجود دارند, مراجعه نمود.

به این ترتیب پیشنهاد ما استفاده از کفپوش های سرامیک ” پُرسلان ” است که ضمن استحکام کافی و وزن مناسب, از قابلیت فرزکاری هم برخوردار می باشند.

امروزه انواع سرامیک پُرسلان طرحدار نیز تولید میشوند تا فضای مورد استفاده, چندان هم یکنواخت بچشم نیاید !

موفق و پیروز باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.