افت موقت در بازار پیش فروش مسکن

عوامل اجتماعی نیز از پارامترهای مهم تاثیرگذار در افزایش تقاضای مسکن هستند.
592

افت موقت در بازار پیش فروش مسکن

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) رونق یا رکود در بازار مسکن است. از سوی دیگر مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

به نوشته روزنامه ” دنیای اقتصاد” : ” . . . قانون پيش فروش ساختمان، 5 سال پس از تصويب، سرانجام از بايگاني مصوبات دولت بيرون آمد و اجراي کامل آن از ابتداي اين هفته در بازار دوم معاملات مسکن (معاملات پيش خريد آپارتمان)، به شکل «ممنوعيت فروش پروژه هاي فاقد دو مجوز کليدي» آغاز شد.”

قبلا پیش فروش از طریق بنگاهها انجام میشد
  قبلا پیش فروش از طریق بنگاهها انجام میشد

این قانون نیز مانند هر قانون تازه, در شروع کار با مشکلاتی روبرو بوده است. مهمترین مشکل مربوط به سازندگان است که مجوزهای لازم برای عرضه ساختمانهای پیش فروش را تدارک ندیده و همین باعث شد که میزان آگهی های پیش فروش در مطبوعات, از حدود 150, تقریبا به صفر برسد.

پیش بینی سرعت بالاتر ساخت و ساز واحدهای نیمه کاره با قانون جدید
       پیش بینی سرعت بالاتر ساخت و ساز                  واحدهای نیمه کاره با قانون جدید

ایده ای این قانون, مشابه ” اعتبارات اسنادی بانک ها” – LC – می باشد.  بدین ترتیب سازنده عرضه کننده واحدهای مسکن پیش فروش, قبلا قرارداد مورد نظر را به تائید بانک عامل رسانیده و خریدار آنگاه با اطمینان به کنترل های لازم , از طریق بانک وارد مرحله پیش خرید میشود. بدین ترتیب بخش قابل توجهی از تقلب های احتمالی و بدقولی ها ( که عمدتا از سوی سازندگان وجود داشته است), برطرف شده و دو طرف با اصمینان بیشتر اقدام به پیش خرید واحدهای ساختمانی مینمایند که در مراحل مختلفی از اتمام ساخت هستند.

گزارش کامل زا میتوانید در ” دنیای اقتصاد” 13 مرداد 95, ص 1 بخوانید : ” جراحي بازار دوم مسكن “

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.