نقش افزایش اجاره در رونق بازار خرید مسکن

578

نقش افزایش اجاره در رونق بازار خرید مسکن

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) رونق یا رکود در بازار مسکن است. از سوی دیگر مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

کاهش سود بانکی تاثیرات متفاوتی بر بازار مسکن گذاشته است. یکی از این موارد اقبال بیشتر به دریافت تسهیلات وام مسکن 80 میلیون تومانی است. به نوشته سایت ” الف”, بنا به اطلاع بانک مسکن, استقبال از وام مسکن دو برابر شده است.

رونق نسبی کار بنگاههای معاملات ملکی
     رونق نسبی کار بنگاههای معاملات ملکی

از سوی دیگر طی همین مدت مالکین واحدهای استیجاری, بجای رهن کامل علاقه بیشتری به دریافت اجاره ماهیانه پیدا کرده اند. این وضعیت مسلما باعث فشار بیشتر به حقوق بگیران و صاحبان درآمد معین و نتیجتا تلاش بیشتر آنان برای صاحب خانه شدن و خلاصی از اجاره نشینی خواهد گردید.

مصاحبه علی چگینی, مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي, که در روزنامه ” دنیای اقتصاد” منتشر شده, اطلاعات مفیدی در این زمینه ارائه می نماید. ایشان در این گفتگو از جمله گفته است : ” با کاهش نرخ سودبانکي اين انتظار وجود دارد که تا حدودي قدرت وام گيري خانوارها و فعالان اقتصادي و همچنين تمايل آنها به جابه جايي نقدينگي از سيستم بانکي به بخش مصرف و سرمايه گذاري در تمامي بخش هاي اقتصاد از جمله بازار مسکن افزايش يابد. “

جابجائی تمایل به خرید بجای اجاره ماهیانه مسکن قیمت مناسب
جابجائی تمایل به خرید بجای اجاره ماهیانه                مسکن قیمت مناسب

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که ما با هدف ارتقاء نگاه مدیریتی دست اندرکاران این صنف منتشر می نمائیم. در روزگاری که کار تیمی اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند, اینگونه مطالب آموزشی به اموری بدل شده اند که بقول معروف ” از نان شب واجب ترند “. آنچه در کار تیمی بویژه اهمیت دارد آنست که این کار بدون آموزش و بازآموزی مداوم, دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشد.

متن کامل این گفتگو را میتوانید در ” دنیای اقتصاد” 11 مرداد 95, ص 7 بخوانید : ” اميد به تحرك بيشتر در بازار مسكن “

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.