تحلیلی خوشبینانه از نتیجه کودتا در رشد اقتصاد ترکیه

609

تحلیل دکتر سلطانی درباره آینده روشن رشد اقتصادی ترکیه بعد از کودتا

شاید در بدو امر چنین بنظر برسد که بین مسائل سیاسی و اقتصاد دو کشور گوناگون چه ارتباطی میتواند وجود داشته باشد. اما اگر به حجم مراودات اقتصادی و گردشگری ایران و ترکیه ( بویژه در سالهای بعد انقلاب ) نظری بیندازیم, آنگاه روشن میشود که مسائل سیاسی ایران و ترکیه, بی تردید در اقتصاد کشور مقابل موثر است.

سایت ” بهفرم کفپوش ”  اساسا به مسائل انواع کفپوش ( بویژه به انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) اختصاص دارد. در همین ارتباط اقتصاد صنف  دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) برایمان مهم است. از سوی دیگر مدیریت هر بازار, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه ای است که بهر جهت با مسائل صنف ارتباط دارند. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

دکتر عليرضا سلطاني , اقتصاددان و استاد دانشگاه, در تحلیلی کودتای اخیر ترکیه را از تبعات رشد اقتصادی قابل توجه 15 سال گذشته این کشور دانسته و آنرا بطور خلاصه جزء ” هزینه های توسعه ” ترکیه ارزیابی نموده است.

لحظات نخست شب کودتا
               لحظات نخست شب کودتا

او در یادداشت خود در روزنامه ” دنیای اقتصاد ” تلاش کودتاگران ( چه ارتش و جنبش فتح الله گولن ) را ارتجاعی دانسته و معتقد است این کودتا هرچند در کوتاه مدت ممکن است باعث آسیب معین به اقتصاد ترکیه ( بویژه در زمینه توریسم ) گردد, اما چنانچه با واکنش توام با درایت و رهبری متعادل حزب عدالت و توسعه همراه گردد, باعث تحکیم جنبه مردمی, ثبات نظام و نتیجتا تشدید رشد اقتصادی و اجتماعی ترکیه در درازمدت خواهد گردید.

مقاومت مردم در مقابل کودتا
           مقاومت مردم در مقابل کودتا

متن کامل یادداشت را میتوانید در ” دنیای اقتصاد”, 10 مرداد 95, ص 29 بخوانید : ” هزينه ها و دستاوردها “

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.