تغییر جهت خریداران مسکن از سرمایه گذاری به مصرف

495

تغییر جهت خریداران مسکن از سرمایه گذاری به مصرف

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) رونق یا رکود در بازار مسکن است. از سوی دیگر مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

به نوشته روزنامه ” دنیای اقتصاد”, در معاملات مسکن سال 95 تغییر محسوسی در هدف خریداران بچشم میخورد. به این ترتیب سرمایه گذاری در مسکن, کم کم دارد جای خود را به مصرف کنندگان میدهد.

” . . . پرداخت تسهيلات 80 تا 110 ميليون توماني خريد مسکن در سال جاري، علاوه بر اينکه دو اثر مثبت شامل «افزايش قدرت خريد مسکن و تحريک تقاضاي مصرفي به خواب رفته براي برگشت به صحنه معاملات ملک» و همچنين «خروج از رکود سنگين سال 94 و سرعت گيري معاملات 95 در مسير پيش رونق» را به همراه داشت، باعث شده «کيفيت خريد آپارتمان از جانب خانه اولي ها و گروه هاي مصرفي» به عنوان دستاورد سوم، به صورت چشمگير بهبود پيدا کند. خريداران مصرفي، بدون آنکه معاملات با انحراف قيمت روبه رو شود، مساحت خريد خود را افزايش داده اند. در نظم جديد بازار مسکن، چهار مولفه مرتبط با «کيفيت خريد واحد مسکوني از جانب تقاضاي مصرفي»، خودنمايي مي کند. ”

متن کامل مطلب را میتوانید در ” روزنامه دنیای اقتصاد” 2 مرداد 95, ص 1 بخوانید : ” نظم جديد معاملات مسكن “

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.