پیشنهاد بخش خصوصی جهت حذف ارز مبادله ای

493

پیشنهاد بخش خصوصی جهت حذف ارز مبادله ای

شاید در بدو امر بنظر برسد موضوع ارز, تنها به واردات ( از جمله واردات انواع ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان ) مربوط است. اما با نگاهی به میزان وابستگی صنایع کشور به خارج, آنگاه روشن است که تاثیرات تلاطمات ارز در کشور, دامان تمام اقتصاد ما را می گیرد.

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) ثبات نرخ ارز است که باعث آرامشی در بازار میگردد که هم تامین کننده و مصرف کننده سخت بدان نیازمندند.

از سوی دیگر مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

بنظر میرسد سیاست دولت آقای روحانی حذف ” ارز مبادله ای” و یکسان سازی نرخ ارز در رابطه با کل واردات است. اما نکته جالب آنست که دولت در این مورد نیز سیاست تدریجی را در پیش گرفته است . یکی از سیاست های این دولت اتخاذ روشهائی است که با کمترین شُک ممکن به بازار همراه باشد. این روش هرچند ممکن است کمی کند عمل کند, ولی این حسن را نیز دارد که به دولت اجازه اصلاح بموقع اشتباهات احتمالی را میدهد.
به نوشته روزنامه ” دنیای اقتصاد” تا کنون از : ” . . . مجموع 7350 رديف تعرفه، تاکنون بيش از 2300 رديف تعرفه در فهرست کالاهاي وارداتي با ارز متقاضي قرار گرفته که از اين ميان نيز هزار رديف تعرفه در گروه 10 قرار دارد که واردات آنها علاوه بر ارز متقاضي با پرداخت 2 برابر سود بازرگاني امکان پذير است . . . ”
متن کامل تحلیل را میتوانید در روزنامه ” دنیای اقتصاد”, 31 تیر95, ص 1 بخوانید : ” پيشنهاد حذف ارز مبادله اي”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.