قانونی جهت جلوگیری از تقلب در بازار پیش فروش ساختمان

عوامل اجتماعی نیز از پارامترهای مهم تاثیرگذار در افزایش تقاضای مسکن هستند.
516

اطلاعاتی درابره قانونی جهت جلوگیری از تقلب در بازار پیش فروش ساختمان

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) رونق یا رکود در بازار مسکن است. از سوی دیگر مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

یکی از موارد کلاهبرداری در امر معاملات مسکن, تقلب در پیش فروش ساختمان های نیم ساخته بوده است. در نیمه اول سال 93 قانونی در این رابطه تصویب و ابلاغ گردید که طبق آن تمام معاملات پيش فروش مسکن ملزم به ثبت در دفاتر اسناد رسمي می شدند. به این ترتیب راه تقلب های احتمالی در اینگونه معاملات عملا مسدود گردید و دو طرف با اطمینان بیشتری میتوانستند نسبت به معامله با یکدیگر اقدام کنند. اما این قانون نیز مطابق تمام قوانین جدید دارای مشکلات اجرائی بود که باعث شده با وجود گذشت بیش از یک سال از تصويب و ابلاغ ” قانون و آيين نامه اجرايي پيش فروش ساختمان”، هنوز شاهد تداوم آگهی های پیش فروش در مطبوعات هستیم که با قانون فوق همخوانی ندارد.
جهت اطلاعات بیشتر میتوانید دو یادداشت زیر را در روزنامه ” دنیای اقتصاد” 30 تیر مطالعه نمائید : ” ساختمان هاي بدون شناسنامه” نوشته آقای محمد عظيميان (عضو هيات مديره کانون سردفتران و دفترياران ) و یادداشت با عنوان ” پيش فروش ساختمان ” ص 29

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.