برخی نکات اجرائی در ترمیم درز کفپوش

1,120

برخی نکات اجرائی در ترمیم درز کفپوش

یکی از بینندگان محترم, از طریق بخش ” دیدگاهها “ی سایت  تجربه خود در مورد ترمیم درز کفپوش منزلشان را با ما در میان گذاشته و خواسته اند در این مورد نظر خودمان را بیان کنیم. از آنجا که موضوع میتواند برای دیگر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” هم مفید باشد, عین متن پرسش و پاسخ پیوست تقدیم میگردد. اما قبلا لازم است مقدمه ای را در این ارتباط به عرض برسانیم.


یکی از اصول انبارداری, چیدمان مناسب جعبه های کفپوش می باشد. برای اینکار اصول فنی وجود دارد که باید رعایت شود. از جمله این اصول روش چیدن و نیز حداکثر ارتفاع مجاز برای هر ستون کفپوش ( یا لمینیت ) است.

یکی از عیوب فنی یا اجرائی در تولید یا نصب انواع کفپوش ( از جمله کفپوش های pvc یا پارکت چوبی یا لمینیت ) درز طولی یا عرضی بین تایل های کفپوش ( یا پارکت چوبی و لمینیت ) است. اگرچه استفاده از کفپوش های pvc تایل به جهات گوناگون ( از جمله در موارد نشست زمین ) اهمیت دارد, اما یکی از محاسن کفپوش های pvc رول همین مورد عدم امکان درز وسط کار است. سایت ” بهفرم کفپوش ” در این باره مطالب متعددی را منتشر نموده که میتوان از طریق بخش ” جستجو ” در سایت, آنها را یافته و مطالعه نمود. اما بطور خلاصه درز بین تایل های کفپوش pvc ( یا انواع پارکت چوبی و لمینیت ) میتواند هم دلائل فنی ( حین تولید, ضمن بسته بندی و نگهداری نامناسب ) داشته و نیز به عدم رعایت اصول فنی زیرسازی یا نصب و عدم رعایت اصول فنی نگهداری مربوط باشد که مورد آخر ربطی به فروشنده یا نصاب محترم کفپوش یا لمینیت ندارد.

پرسش :

سلام دوستان من چند روز پیش با رنگ روغن درزهای باز کفپوش اتاقم رو رنگ کردم البته چون درز بود روی موزاییک و عمیق هم بود سفیدم بود رنگ رو حدود یک دو درجه از خود کفپوش تیره تر انتخاب کردم بعدشم روش و لاک روغنی مات خیلی نازک از سطح کفپوش پایین تر یعنی هم سطح نباشه، واین ب این خاطر ک چون تیره تره خطای دید ایجاد میکنه و همسطح و خوب بنظر میاد بعدم نطرسنجی کردم از دوروبریهایی ک نمیدونستن و ازشون خواستم از فاصله جلو در اتاق خواب داخل و نگاه کنن بگن کفپوش چه مشکلی داره ، کجاهاش ؟
و دینگ دینگ کسی متوجه چیزی نشد :))
البته اینکاری ک من کردم قاعدتا خیلی ساده و برای اتاق خواب خودم بوده و روشی اصولی برای اینکار نیست.
بالطبع توجه کردن و خواندن توصیه های تخصصی در این زمینه میتونه بهتراز روشی که من شرح دادم راهگشای حل مشکل شما باشه.
ممنون از بهفرم کفپوش

پاسخ :

با سلام و تشکر از محبت شما,

یک ) از اینکه تجربه خود را با ما در میان گذاشتید, ممنونیم. اما معمولا در این موارد از بتانه خاصی استفاده میشود که به آن ” بتانه همرنگی ” میگویند. این بتانه با ترکیب گچ فرنگی ( مِل ), چسب چوب, رنگ روغنی و ” ماده رنگ ” میسازند. ماده رنگ بشکل پودر است و از آن برای همرنگی بتانه با بقیه قسمتهای کار استفاده میشود. همانطور که شما اشاره کردید, بتانه همرنگی را باید یک پرده تیره تر از کفپوش pvc تهیه کرد زیرا اصولا رنگ بتانه بعد خشک شدن قدری روشن تر میشود. ضمنا در مواردی که درز عمیق باشد, بتانه کاری بهتر است طی چند نوبت صورت گیرد تا موقع خشک شدن دچار ترک نشود.


گاهی درز کفپوش کم یا مدتی بعد نصب بوجود می آید. در این موارد ممکن است مشکل مربوط به استفاده نادرست از کفپوش یا اشکالات زیرسازی باشد.

دو ) اگر نصب کفپوش pvc یا پارکت لمینیت بتازگی صورت گرفته, پیشنهاد نخست ما آنست که مشکل را با فروشگاه یا نصاب محترم مربوطه درمیان بگذارید. به این ترتیب شما بسهم خود این امکان را فراهم کرده اید که هم آنان به وظیفه و مسئولیت خدمات پس از فروش خود عمل نموده و ضمنا از تکرار مشکل در موارد دیگر جلوگیری شود.

موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.