نکاتی درباره ارزش اقتصادی استارت آپ ها

همزمانی فراگیر شدن گوشی های هوشمند با گسترش سرعت و فضای اینترنت, موجب کسب و کار نوین عظیمی شده که پیش از این هرگز وجود نداشت.
835

نکاتی درباره ارزش اقتصادی استارت آپ ها

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله ویژگیهای خاص یک فروشنده موفق ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

این یادداشت درباره اهمیت کسب و کارهای اینترنتی ( از جمله خرید و فروش و . . . حتی نصب ) را از جمله بدانجهت در سایت ” بهفرم کفپوش ” بازنشر میدهیم که اینگونه مطالب میتواند در ارتقاء و تعمیق نگاه مجموعه ای که یک ” تیم ” را تشکیل میدهند مفید باشد. کار تیمی در روزگار ما اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند که بدون آموزش و بازآموزی کار تیمی دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشند.

یکی از سوالاتی که از همان شروع فعالیت تاکسی سرویس ” اسنپ ” برای بسیاری مطرح بوده, توجیه اقتصادی این سرویس با توجه به اختلاف قابل توجه کرایه آن نسبت به سواری های کرایه و تاکسی سرویس های سنتی است.

یادداشت موجز و خواندنی روزنامه ” دنیای اقتصاد ” مورخ 27 اردیبهشت 97 میتواند پاسخ روشنی به این سوال باشد :

همزمانی فراگیر شدن گوشی های هوشمند با گسترش سرعت و فضای اینترنت, موجب کسب و کار نوین عظیمی شده که پیش از این هرگز وجود نداشت.

ارزش اسنپ از يك ميليارد دلار عبور كرد

مديرعامل اپراتور دوم تلفن همراه، اسنپ را اولين استارت آپ با ارزش بالاي يک ميليارد دلار کشور معرفي کرد. در مراسمي با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و برخي فعالان حوزه هاي فناوري، ورزش و دانشگاه که همزمان با هفته ارتباطات برگزار شد، عليرضا قلمبر دزفولي مديرعامل ايرانسل در سخنان خود در جريان ارائه گزارش دستاوردهاي ايرانسل اعلام کرد: خوشحالم که با حمايت اپراتور دوم تلفن همراه، امروز اولين يوني کورن ايران را معرفي کنم. اسنپ اولين استارت آپ ايراني است که توانسته به ارزش يک ميليارد دلار برسد.

در ادامه شهرام شاهکار به عنوان مدير اجرايي ارشد اسنپ و نماينده گروه اينترنت ايران(IIG) به ارائه گزارشي از عملکرد اين تاکسي اينترنتي و ديگر استارت آپ هاي حاضر در اين گروه پرداخت.شاهکار گفت: اسنپ با رکورد يک ميليون سفر موفق روزانه در سراسر کشور توانسته هفتمين استارت آپ حوزه حمل ونقل آنلاين (تاکسي اينترنتي) در دنيا شود. البته اسنپ رکورددار بيشترين سفر اينترنتي يک شهر دنياست. اوبر در سائو پائولو به تعداد ۴۵۰ هزار سفر روزانه رسيده که اسنپ رکورد اين شرکت بين المللي را در ميزان سفرهاي شهر تهران شکسته است. به اين ترتيب اسنپ بعد از شرکت هاي دي دي چاکسينگ (چين)، اوبر (آمريکا)، گرب (سنگاپور)، اولا (هند)، ليفت (آمريکا) و ياندکس (روسيه) توانسته خود را به عنوان هفتمين استارت آپ حمل و نقل جهان معرفي کند. مدير اجرايي اسنپ اعلام کرد که باتوجه به تعداد سفرهاي روزانه و ديگر معيارهاي رايج در ارزش گذاري تاکسي هاي اينترنتي دنيا، ارزش اسنپ ۴/ ۱ تا ۷/ ۱ ميليارد دلار برآورد مي شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.