کفپوش مناسب برای سیستم گرمایش از کف

نمونه اجرای لوله کشی گرمایش از کف
9,200

کفپوش مناسب برای سیستم گرمایش از کف

خواننده محترمی بنام ” علی ” از طریق gmaıl سایت سوالی داشتند که بجهت اهمیت متن کامل پرسش و پاسخ ما برای اطلاع دیگر خوانندگان سایت عینا منتشر میشود :

سوال :

سلام

ایا کفپوش pvc  برای مکان های با سیستم گرمایش از کف مناسب است ؟ اگر که هست به چه شکل و با چه متریالی بهتر است استفاده شود ؟

      نمونه اجرای لوله کشی گرمایش از کف

پاسخ :

با سلام متقابل.

سیستم گرمایش از کف نیازمند تامین دسترسی و بازبینی های دوره ای است تا بدینوسیله هرگونه نشتی و مشکل در اتصالات و . . . بموقع اصلاح گردد. بدین لحاظ برای چنین کف هائی استفاده از کفپوش های چسبی را توصیه نمی کنیم.

ضمنا چسب فوری و چسب های خمیری در مقابل گرما مقاومت خود را از دست میدهند. بنابراین استفاده از کفپوش های pvc که توسط اینگونه چسب ها نصب میشوند مناسب کف هائی نیستند که مجهز به سیستم گرمایش از کف می باشند.

ضمنا یکی از مهمترین اهداف استفاده از کفپوش pvc, پارکت چوبی و لمینیت بجز زیبائی, بهره گیری از مزایای عایق حرارت بودن آنست. لذا استفاده از این کفپوش ها مانع انتقال آسان حرارت از کف میشود.

    نمونه جزئیات اجرای پوشش روی گرمایش از کف

با توجه به مجموعه آنچه بعرض رسید پیشنهاد ما استفاده از سرامیک های جدیدی است که با انواع طرح چوب تولید شده و دربازار موجود است. به این ترتیب هم زیبائی خاص چوب و انتقال مناسب حرارت را خواهید داشت. بهتر است در موقع نصب سرامیک در فواصل معین بجای فیکس کردن, بدون نیاز به بنائی امکان بازدید  هر از گاه زیر کف را در نظر داشته باشید.

موفق و پیروز باشید.

8 نظرات
  1. زهرا صحرايي می گوید

    سلام خسته نباشيد ما حدود يك سال پيش از كفپوش pvc فونيكس براي خونه استفاده كرديم و شوفاژ هم، همزمان استفاده كرديم و حدود دو هفته بعد كفپوش باد كرد و بعضي قسمت ها كاملا كنده شد. سوالم اينه كه راهي هست كه بشه قسمت هاي كنده شده رو چسبوند كه تا دو سال ديگه بشه استفاده كرد؟؟ ممنون

    1. hamed می گوید

      با سلام متقابل و ضمن تشکر ازاعتماد شما, اگر عکسهای روشنی از موارد پیوست کنید بهتر میتوان در اینباره اظهار نظر کرد. حتما در این مدت با تزئیناتی که کفپوش را ارائه و نصب کرده صحبت کرده اید. متاسفیم که پاسخ و عملکرد ایشان نتوانسته مشکل را حل و رضایت شما را جلب نماید.
      اما بلند شدن نه همه, بلکه بخشهائی از کفپوش میتواند دلائل مختلفی داشته باشد. قبل از هر چیز باید دید نصب کفپوش با کدام چسب ( خمیری یا صنعتی ) صورت گرفته است. ممکن است مشکل مربوط به رطوبت زیرِکار مربوط باشد. در هر صورت تنها راه اطلاع از مشکل و برطرف کردن آن جمع کردن بخشی از کفپوش هائی می باشد که بلند شده است. اگر زیرسازی و نصب بشکل اصولی و فنی صورت گیرد, حتما کفپوش PVC حداقل 3 سال قابل استفاده است.

  2. منافی می گوید

    سلام
    آیا در جایی که بخاری هست میشه زیر بخاری کفپوش pvcنصب کرد؟

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل,
      بله حتما. اما اینکار مستلزم آنست که علاوه بر رعایت اصول فنی زیرسازی و نصب, اجسام نسبتا گرم ( مثل بخاری ) هم بشکل صحیحی بر روی آن قرار داده شوند.
      در مورد نخست میتوانید به مطالب سایت در بخش ” روشهای نصب کفپوش pvc ” مراجعه نمائید. در مورد دوم با جستجو ” روشهای نگهداری ” در فصل ” کفپوش pvc ” به مطالب مفیدی دسترسی یابید که حاوی توضیحات کافی در اینمورد است.
      موفق باشید.

  3. محمد می گوید

    سلام عزیز. کجای دنیا از لوله کشی گرمایش از کف بازدید دورا ای به عمل میارن؟؟؟ چرا اطلاعات غلط و بی مطالعه به مردم میدید؟!!

    1. behformbehform می گوید

      با سلام و تشکر از توجه شما,
      اگر لطف کنید منظورتان را مشروح تر بیان کنید, ممنون میشویم. ضمنا اگر مورد نظرتان را در قسمت ذبل همان یادداشت درج کنید, همه بینندگان سایت میتوانند از نقطه نظرتان آگاهی یابند. دو ) بنظرم منظور ما درست منتقل نشده است. ما در آن یادداشت با مثال از دریچه بازدید در سیستم فاضلاب, یادآور شدیم که در کفپوش روی سیستم گرمایش از کف باید دقت نمود تا در مواقع نیاز, دسترسی به مشکل در تاسیسات آسان باشد.
      بهر جهت از توجه شما بازهم تشکر میکنیم.

  4. hamed می گوید

    سلام ، خسته نباشید .
    بنده نصاب پارکت ، لمینت ، کفپوش pvc هستم .لطفا خاهش میکنم تمام تقصیر هارو گردن نصاب نندازین ! چرا فروشنده مقصر نباشه ! فقط میخان یه کالایی بفروشن پولش بگیرن ? ، همین امروز رفتم کف سازی کردم برای کفپوش pvc، مشتری اومده میگه گرمایش از کف داره ؟ خب نکته: شما مثل اینکه متوجه نیستید فروشنده ک تنها کارش فروشه اگر بگه نصب میشه مشتری هم میگه میشه، اگرم بگه نه نمیشه بازم مشتری میگه بله درسته ، پس نصاب چه گناهی داره? هااااا همین روشن کنید برامون? ، پول برای فروشنده اونوقت شرافت کاری برای نصاب ? بهتره اموزش بدین که مشتریان گرام اگر پارکت ، کفپوش ، دیوارپوش و…… خریداری کردین در هر متر یکی دو هزارم اگر شد بیشتر هزینه کنید اما نصاب کاربلد برای نصب پیدا کنید اکثر گالری دارا هر نصابی که اجرت نصب کمتری میگیره کار نصب میدن به ایشان? ، نکته دوم :همه نصاب های با تجربه کاربلد ‌و حرفه ای هم سنه بالا ندارن? دنبال این تیپ افراد نگردین زیاد، نصاب خوب در درجه اول اخلاق و بعدش هم صداقت کاری داره و مشکلات کار قبل از نصب حتما میگه هرچند حتی اگه اون کار رو هم کنسل کنن براش یا حرفش رو تایید نکن و کیفیت فدای صداقت و اجرت کنن. تمام حرفم اینه که امیدوار هستم با تبلیغات درست و منصفانه بشه فضایی درست کرد تا حق هیچکسی ضایع نشه و همه طرفها به منفعت مورد نظر خودشون برسن . با تشکر ?

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل و عرض خسته نباشید,
      همانطور که در معرفی سایت ” بهفرم کفپوش ” یادآور شده ایم, غرض از ایجاد این سایت, در درجه اول ارتقاء آگاهی عمومی درباره انواع کفپوش ها و اصول فنی زیرسازی, نصب و نگهداری هریک از آنهاست. ما معتقدیم که افزایش اطلاعات باعث میشود هرگز حق, ناحق نشده و دلیل یا دلائل هر مشکل میتواند فنی ( مربوط به مراحل تولید و بسته بندی ) بوده و یا به هر یک از مراحل حمل ( از مبدا تا وقتی بدست مصرف کننده میرسد ), زیرسازی یا نصب و مشکلات نگهداری در انبار ( انبار های اصلی یا واسط و فروشگاه ) باشد.
      ما در این سایت تاکنون بیش از 300 یادداشت درباره جزئیات هریک از این موارد نوشته ایم تا هم تامین کننده انواع کفپوش ( از جمله انواع کفپوش pvc ) نظیر تولیدکننده یا واردکننده, فروشنده و طراح, نصاب و . . . مصرف کننده با اطلاع کافی از جوانب هر مشکل, تنها به قضاوت ننشینند.
      در پایان ضمن تشکر مجدد از حسن اعتماد شما, برای جنابعالی و تمام نصاب های زحمتکش, درستکار و منصف کفپوش pvc آرزوی سلامتی و برکت داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.