نکاتی درباره انتخاب شوینده مناسب برای نظافت کفپوش pvc

نظافت آلودگیهای خاص را نمیتوان بعهده تعویق انداخت
2,234

نکاتی درباره انتخاب شوینده مناسب برای نظافت کفپوش pvc

 

قبلا طی یادداشتی به موضوع نظافت کفپوش pvc پرداخته ایم. اینجا میخواهیم به نکاتی درباره انتخاب شوینده مناسب بدین منظور اشاره کنیم.

شوینده ها را بطور کلی به دو دسته ” شوینده های اسیدی” و ” شوینده های بازی” تقسیم می نمایند. شستشو و نظافت کفپوش pvc در محیط های بیمارستانی و آشپزخانه های صنعتی, بجهت اهمیت جدی تر موضوع سلامت و بهداشت عمومی نیازمند استفاده از شوینده های قویتر است که فعلا موضوع بحث ما نیست.

کفپوش پی وی سی,تمیز کردن
اسپری محلول آب و سرکه جهت زدودن آلودگیهای خاص به رویه کفپوش آسیب نمی زند

نظافت و شستشوی کفپوش pvc منازل و ادرات, مثل بسیاری موارد دیگر شامل نظافت های روزانه, هفتگی و ماهانه است که هریک شامل سطحی از نظافت است. مسلما در نظافت روزانه نمیتوان همانقدر وقت و انرژی گذاشت که در نظافت اساسی ماهانه لازم است.

قبل از استفاده از کاردک به آلودگی مربوطه محلول سرکه را اسپری کنید

اما وقتی قهوه, شربت, روغن یا . . . چائی بر کفپوش pvc ریخته, . . . یا آدامس افتاده و به آن چسبیده, لازم است بخش مربوطه را بلافاصله نظافت نمود و آنرا به عهده تعویق نینداخت.

نظافت آلودگیهای خاص را نمیتوان بعهده تعویق انداخت

در چنین مواردی نمیتوان صرفا به آب و دستمال نمدار اکتفاء کرد. پیشنهاد ما استفاده از محلول سرکه است. سرکه را میتوان در سطلی آب ریخته و رقیق نمود و یا محلول سرکه و آب را در ظرف مخصوص اسپری ریخته و بر قسمتهای آلوده پاشید.

                سطل محلول آب و سرکه

این محلول تقریبا بر اغلب آلودگیها موثر بوده و آسیبی به رویه وینیل کفپوش pvc نمی زند. باید دقت نمود که بعد از نظافت با محلول سرکه, سطح کفپوش را بلافاصله با دستمال مرطوب شستشو و سپس خشک نمود.

برای نظافت و شستشوی کفپوش pvc در فضاهای بزرگتر از دستگاههای اسکرابر استفاده میشود که آنرا برای فضاهای محدود منازل توصیه نمی کنیم. در منازل و ادارات کوچک بدین منظور میتوان از انواع جارو برقی و دستگاههای بخارشوی استفاده کرد.

   دستگاه اسکرابر جهت شستشو و نظافت                                 فضاهای وسیع

یکی از نکات مهم در نظافت کفپوش pvc تفاوت کفپوش های تایل و رول است. نظافت کفپوش های pvc  تایل, با توجه به درز بین قطعات نیازمند دقت و سرعت بیشتری است تا آب و شوینده ها به لایه زیر کفپوش pvc نفوذ ننماید.

در یادداشت قبل اشاره شده که قبل از شستشو و استفاده از هرگونه شوینده, لازم است سطح کفپوش pvc را کاملا از هرگونه گرد و غبار پاکسازی نمائیم. در غیر اینصورت, آب و شوینده ها بجای نظافت و براقیت سطح کفپوش pvc باعث چرک تر شدن رویه آن میگردند و باصطلاح چرک به خورد کفپوش میرود.

1 نظر
  1. […] ها و اصول فنی زیرسازی, نصب و نگهداری ( از جمله انبار, نظافت و استفاده ) هریک از این کفپوش ها ( از جمله انواع کفپوش pvc ) […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.