سخنی درباره رابطه معماری و دکوراسیون داخلی منازل

ارزش ملک
255

سخنی درباره رابطه معماری و دکوراسیون داخلی منازل

بیننده محترمی از طریق شماره تماس سایت ” دکوراسیون بهفرم “, موردی درباره امکان طراحی دو اطاق خواب در فضای 60 متری را مورد پرسش قرار داده است. ما در سایت ” بهفرم کفپوش ” تنها اشاراتی به شرح تصاویر مربوط می نمائیم.


در گذشته که مردم روابط محلی و فامیلی بیشتر باهم داشتند, خانواده ها اهمیت بسیار زیادی برای فضای ” پذیرائی ” منزل قائل بودند. بهترین اطاق خانه که دارای نور عالی و مناسبترین دید ( View ) بود را بدین منظور اختصاص میدادند.
اما امروز آن شلوغی و سر و صدای خوش مهمانیهای آنزمان, امروز جایش را شلوغی و سرسام بازار و اتوبانهای بی انتها داده است. لذا در چنین شلوغی و ازدحام آهن و سیمان, دکوراسیون درخور و طراحی متناسب معماری منازل اهمیتی بمراتب بیش از گذشته دارد.

علاقمندان میتوانند متن کامل یادداشت در این زمینه با عنوان ” برخی نکات درباره ارتباط معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان ” را همانجا مطالعه فرمایند.

هرچند تا رفع قطعی مشکل ” کرونا ” , فعلا اولویت با مسائل سلامتی است. شاد و امیدوار باشید.


متراژ, معماری و دکوراسیون مجموعه فضاهای ” خواب ” , ” هال ” , ” پذیرائی ” , ” سرویس ها ” , ” آشپزخانه ” و غیره در حال و هوا و روحیه ساکنان خانه کاملا تاثیر دارند. شاید تاثیر هر فضا برای همه ساکنان منزل مساوی نباشد, اما به سخن سعدی بزرگ اعضاء یک پیکر را نمیتوان از هم جدا دانست !
هنر هر معمار آنست که در متراژ موجود آنچنان فضای مناسبی برای هر اطاق اختصاص دهد که با نیاز, روحیه و علاقمندی های ساکنان همخوانی داشته باشد !

اگرچه هنوز هم ” اطاق پذیرائی ” از فضاهای مهم منازل بشمار می رود, اما در سبک زندگی امروز معماری و دکوراسیون اطاق کار و اطاقهای خواب منازل, نسبت به گذشته اهمیت بمراتب بیشتر یافته است. بدیهی است در صورت وجود متراژ بالاتر, دست طراح معماری بیشتر باز می باشد. اما وقتی به هر دلیل چنین امکانی فراهم نبود, چه باید کرد ! ؟
این فضای پذیرائی البته زیبا و بسیار دلباز است. اما چقدر از مردم امکان آن را دارند که در مجموعه متراژ منزلشان, چنین مقداری را برای اطاق پذیرائی اختصاص دهند ! ؟

پیشرفتهای خیره کننده جهان ما اگرچه باعث تامین کلی تجهیزات و امکانات رفاهی شده که در گذشته وجود نداشت. اما همین پیشرفت, ملازماتی را به زندگی های امروز خانواده ها تحمیل کرده که آنها را هرچه بیشتر از برخی خوشی های قدیم محروم نموده است. بعنوان نمونه زمانی همین بچه ها برای استفاده از آغوش طبیعت, تنها کافی بود که پای از خانه بیرون بگذارند !

معماری در درجه نخست علم و تخصصی خاص است. اما از تفاوتهای آن با علوم آزمایشگاهی, پیوند تنگاتنگ آن با مسائل جاری جامعه و مردم می باشد.
اینجاست که اهمیت طراحی دکوراسیون و رابطه معین و نزدیک آن با معماری بیشتر بچشم می آید. طراحی معماری و دکوراسیون نمیتواند در اطاقی دربسته و صرفا پشت میز طراحی صورت گیرد. آن طراحی منجر به رضایت عالی مشتری میگردد که مبتنی بر اطلاعات مشخص از شرایط و شیوه زندگی مجموعه کسانی باشد که قرار است در آنجا ساکن شده و باهم زندگی کنند.

از جمله روشهای بازبینی عینی نتیجه طراحی ( در معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان ) استفاده از برنامه 3D Max و نیز ساختن ماکت است. ویدئو پیوست نمونه عملی جالب ماکت سازی در مرحله اسکلت و سفت کاری در ساختمان را نمایش میدهد :

https://www.instagram.com/p/CIjg_zYC9gd/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.