نکات دیگری درباره استفاده مجدد از کفپوش های مستعمل

نصب کفپوش pvc
484

نکات دیگری درباره استفاده مجدد از کفپوش های مستعمل

بیننده محترمی از طریق بخش دیدگاههای سایت ” بهفرم کفپوش “, موردی را درباره پاکسازی چسب زیرسازی مطرح کرده اند که برای نصب مجدد کفپوش pvc مد نظر است. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر علاقمندان هم مفید باشد, متن پرسش و پاسخ را اینجا نیز باشتراک میگذاریم.

پرسش :

سلام، ببخشید من کف پوش PVC که قبلا جایی دیگر نصب کرده بودم رو کندم و میخام چسپ زیرش که کال کنده نشده رو تمیز کنم.لطفا راهنمایی کنید با چی تمیزش کنم؟
مچکرم…

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,

یکی از پرکاربرد ترین مسائل دکوراسیون داخلی ساختمان در شرایط حاضر در کشور, استفاده مجدد از کفپوش های مستعمل است. گرانی بی اندازه انواع کفپوش های ساختمانی و ملزومات آن از جمله این دلائل استفاده از کفپوش های مستعمل بشمار میروند. اما عامل شاید مهمتر آنست که بسیاری از منزل یا دفاتر کار اجاری بوده و مالک به هر جهت آمادگی لازم برای چنین هزینه هائی را ندارد.

با این مقدمه باید گفت معمولا کفپوش های pvc را با استفاده از دو نوع چسب ” خمیری ” و ” صنعتی ” می چسبانند. همانگونه که روش استفاده از این چسب ها متفاوت است, پاکسازی و ” حلال ” آنها نیز باهم فرق دارد.


چسب خمیری کفپوش قدری دیر خشک میشود. اما بمحض خشک شدن سخت گردیده و جدا کردن آن بویژه از سطوح سیمانی مشکل است.

ضمنا نحوه و شدت پیوستگی هر یک از این چسبهای کفپوش, به نوع زیرکار نیز مربوط است. عموما زیرکار کفپوش ها را میتوان به دو دسته شامل  ” سطوح صیقلی ” و ” سیمانکاری ” تقسیم کرد.

از جمله سطوح صیقلی, انواع سنگ و سرامیک است که معمولا پاکسازی آنها از چسب مورد استفاده قبلی آسانتر است.


معمولا پاکسازی چسب صنعتی از روی سطوح صیقلی آسانتر است .

از آنجا که سطوح غیرصیقلی دارای خلل و فرج بیشتر می باشند, انواع چسب کفپوش با این سطوح بیشتر درگیر شده و لذا پاکسازی آنها نیز بمراتب دشوارتر است.

متاسفانه در توضیحات مربوط به سوال, نه نوع چسب مصرفی و سطح زیرکار مشخص نیست. با این حال در مورد نصب مجدد ” کفپوش های مستعمل ” یادداشتهای متعددی در سایت وجود دارد که آنها را میتوان از طریق بخش ” جستجو ” به آسانی یافته و مطالعه نمود.

در این یادداشتها هم در مورد نظافت پشت کار تایلهای کفپوش pvc و نیز زیرسازی, توضیحات کافی وجود دارد. مرحله بعد آماده سازی زیرکار و نهایتا نصب مجدد کفپوش است. ما در این مقالات, اشاراتی نیز به مساله مهم اجرا و مجری مناسب برای هر بخش از این کار نموده ایم.


زیرکار کفپوش pvc باید کاملا صاف, بدون پستی و بلندی و . . . عاری از هرگونه آلودگی به غبار و چربی باشد.

درباره کلیه این موارد ( از جمله مساله مهم ایمنی در موقع پاکسازی چسب صنعتی ) نیز یادداشتهای مفید و کاربردی در سایت وجود دارد.

پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدام عملی در این زمینه, مطالب مرتبط با هر موضوع را مطالعه نمائید. ضمنا اگر بازهم مورد سوالی وجود داشت, مشخصا مطرح فرمائید تا از همین طریق پاسخگو باشیم.


اگرچه صرف نظر از مسائل صرفه اقتصادی, انجام کارهای شخصی در خانه بسیار لذت بخش است, اما گاهی بهتر است کار را به کاردان واگذاریم !

ارسال عکسهای واضح مرتبط با سوالات از طریق ایمیل سایت ” بهفرم کفپوش ” نیز به ما کمک میکند تا بهتر در خدمت بینندگان محترم سایت باشیم.

موفق و پیروز باشید.

هر علم, هنر و صنعت بصورت دائما درحال پیشرفت و تکامل است. مطالعه و استفاده مناسب و به روز از شبکه های اجتماعی باعث میشود هر مصرف کننده یا صنعتگر, بموقع از جدیدترین پیشرفتها در هر زمینه مطلع گردد. ویدئوی پیوست مصالح و روش جدیدی را برای رفع خط و خش سطحی پارکت نمایش میدهد :

https://www.instagram.com/p/CGVPhy0oC9m/
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.