نکاتی دیگر درباره نصب و زیرسازی کفپوش های pvc ورزشی

879

نکاتی دیگر درباره نصب و زیرسازی کفپوش های pvc ورزشی

پیمانکار محترم یک سالن ورزشی, طی تماس از طریق ایمیل موردی را درباره مشکل زیرسازی کفپوش pvc ورزشی مطرح نموده که بجهت اهمیت و اطلاع دیگر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش “, متن پرسش و پاسخ را اینجا هم به اشتراک میگذاریم.

پرسش :

از : علی < موضوع: مشکل لق بودن موزائیک

محتوای پیام :
سلام من کف یه سوله ورزشی رو میخوام کف پوش بزنم ، یه تعداد از موزاییک هام لق شده ، درضمن چون وقت برای خشک شدن کف ندارم نمیتونم دوغاب بزنم ، چکار میتونم بکنم که موزاییک ها فیکس بشه
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما, پیش از این درباره مشخصات, زیرسازی و نصب کفپوش های ورزشی pvc مطالب مشروحی در بخش ” روشهای نصب کفپوش pvc ” تقدیم کرده ایم. مطالعه این یادداشتها میتواند برای بسیاری از مسائل شما در این کار حساس و دقیق مفید باشد.

یادآور شده اید که حدود 20 درصد از موزائیک های کف لق شده که علت آن تردد قبل از زمان لازم بعد از نصب بوده و ظاهرا پیمانکار در این زمینه تقصیری نداشته است. از آنجا که اجرای کفپوش pvc سالن های ورزشی بسیار حساس, گران قیمت و در معرض تردد و فشار زیاد هستند نخستین پیشنهاد ما آنست که تا قبل از رفع کامل عیب زیرسازی, به هیچ عنوان شروع به نصب کفپوش pvc نکنید.

دو ) پیش از هر چیز توصیه میکنیم موضوع را حتما با ” نظارت مقیم ” و سپس ” کارفرما ” درمیان بگذارید. به این ترتیب ضمن استفاده از راهنمائی های ممکن, خواهید توانست هزینه ترمیم بازسازی را نیز درقالب ” اضافه کاری ” در صورت وضعیت بیاورید.

سه ) از آنجا که نصب موزائیک به روش بند جفت ( بدون درز) اجرا شده, متاسفانه راهی برای دوغاب مناسب و موثر از روی کار وجود ندارد. پیشنهاد ما تزریق چسب بتون به روش ” شات کریت ” است. برای اینکار میتوانید با دریل سوراخهائی در چهار گوشه هر موزائیک لق شده  ایجاد کنید و از همان طریق اقدام به تزریق چسب بتون رقیق شده بنمائید. دقت کنید که سوراخکاری روی سطح موزائیک بسیار مشکل و همراه فشار بوده و حتما منجر به لقی دیگر موزائیکهای همسایه هم خواهد شد.

نمونه دستگاه شاتکریت

بجهت حساسیت و اهمیت, پیشنهاد میکنیم ابتدا عملیات تزریق را بصورت آزمایشی و در جای دیگری انجام داده و پس از حصول اطمینان از تمام مراحل کار, آنگاه کار ترمیم زیرسازی کف سالن ورزشی را شروع کنید. یکی از نکات مهم در این مورد, درصد رقیق شدگی چسب بتون است تا چسب بتون در دستگاه ” شات کریت ” رسوب نکرده و سفت نشود.

نکته مهم دوم, میزان فشار باد جهت ” شات کریت ” است. فشار کم باعث تزریق ناقص و فشار زیاد منجر به آسیب و تشدید لقی موزائیک های خواهد شد.


مناسبترین روش تزریق چسب بتون به زیرسازی موزائیک های بندجفت, استفاده از سوراخکاری در چهارگوشه موزائیکهائی است که دچار لق شدگی گردیده است.

با آرزوی صبوری و موفقیت, برای همه زحمتکشان عرصه کار و تولید سلامتی و برکت آرزو میکنیم.

     تهران – 3 اردیبهشت 98

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.