کسب و کار در شرایط بحران

در شرایط بحران باید فرصت ها را پر و بال و به مشکلات گرسنگی داد !
1,136

کسب و کار در شرایط بحران

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این یادداشت را بدانجهت در سایت ” بهفرم کفپوش ” بازنشر میدهیم که اینگونه مطالب میتواند در ارتقاء و تعمیق نگاه مجموعه ای که یک ” تیم ” را تشکیل میدهند مفید باشد. کار تیمی در روزگار ما اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته عمدتا جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند که بدون آموزش و بازآموزی کار تیمی دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشند.

پیتر دراکر(Piter Draker ) استاد بزرگ دانش مدیریت میگوید در شرایط بحران باید فرصت ها را پر و بال و به مشکلات گرسنگی داد. این سخن را بگونه ای دیگر نیز گفته اند که هر تهدید را با درایت میتوان به فرصت بدل نمود. نخستین شرط حرکت صحیح در بحران, داشتن تحلیل واقع بینانه از اوضاع است. خوش بینی و بدبینی, علیرغم تفاوت جدی ظاهری در واقع دو روی یک سکه ” نگاه غیرواقع بینانه ” به شرایط بحران است.

در شرایط بحران باید فرصت ها را پر و بال و به مشکلات گرسنگی داد !

از دی ماه 96 به اینطرف کشور و اقتصاد ایران وارد شرایط بسیار بحرانی شده که بعد از جنگ 8 ساله تقریبا بیسابقه است. از سوی دیگر بنا به دلائلی که بیان آنرا به فرصت دیگری وا می گذاریم, مسکن بعد از سالها بتدریج وارد دوره رونقی گردیده و ساخت و ساز باصطلاح اقتصادی شده است. این موضوع باعث شده صنف تزئینات داخلی ساختمان دچار شرایط بغرنجی شود که ظاهرا با هم متضاد است.

بنظر میرسد این وضعیت هم نمیتواند خیلی طولانی و نه بزودی مرتفع نخواهد شد. در چنین شرایط دو گروه کسبه میتوانند موقعیت خود را حفظ کنند :

یک ) مغازه های قدیمی صنف که بواسطه مالکیت, میتوانند هزینه های اجاره و . . . را نیز صرفه جوئی کنند.

دو ) آن دسته از اهالی صنف که بواسطه تسلط فنی, قادرند صفر تا صد سفارشات را خود انجام داده و هزینه اضافی بابت نصب, حمل و . . . ندارند.

آنچه مسلم است مثل هر بحران, اینجا هم کسانی که پیش از این صداقت, نظم, تعهد و قابلیت خود را به پخش ها, کارخانه های تولیدی, واردکننده ها و . . . مردم  ثابت کرده اند پایدار مانده و سهم دیگران از بازار را مالِ خود خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.