نگاهی مجدد به لزوم دقت در نصب کفپوش های pvc دارای رویه UV

ساختمان لایه های مختلف کفپوش pvc
1,955

نگاهی مجدد به لزوم دقت در نصب کفپوش های pvc دارای رویه UV

 

قبلا طی یادداشتی اشاره شد که در نصب کفپوش pvc اصولا از دو نوع چسب ” خمیری ” و ” فوری “ استفاده میشود. چسب فوری رایج در بازار امروز به ” چهار هشت ” ( 8888 ) معروف است. چسب فوری از خانواده تینر هاست و بهمین جهت اگر درنصب کفپوش های pvc مرغوب دارای رویه محافظ UV دقت نشود, میتواند باعث آسیب این رویه گردد.

کفپوش پی وی سی,کفپوش pvc,رویه uv
رویه UV اگرچه مزیت کفپوش های pvc مرغوب بجهت ثبات رنگ و مقاومت بالاتر سایشی است, اما نیازمند دقت در موقع استفاده از چسب فوری است.

رویه UV کفپوش های pvc مرغوب  اگر چه مزیتی است که باعث ثبات رنگ کفپوش در مقابل اشعه ماورای بنفش نور خورشید و نیز حد معینی از مقاومت سایشی میشود, اما نیازمند دقت مناسب در زمان چسبکاری و نصب و نیز در موقع مصرف است.

نصاب های محترم کفپوش pvc , بجهت تسریع در نصب معمولا کفپوش ها را بصورت تعداد و کنار هم به پشت قرار داده و یک باره آنها را چسب کاری میکنند. در این روش چسبکاری اگر دقت کافی صورت نگرفته و چسب از درز طولی یا عرضی کفپوش نفوذ کرده و رویه UV کفپوش را برای مدت قابل توجهی آلوده نماید, در مواقعی میتواند باعث آسیب به این رویه شده و اصطلاحا آنرا ” بسوزاند ” .

در استفاده از چسب فوری باید دقت نمود که آلودگی رویه UV کفپوش pvc را بلافاصله با استفاده از یک پارچه نمدار نخی تمیز نمائیم.

در کار با چسب فوری باید دقت نمود که اگر اندازه چسب کم یا بیش تر از حد استاندارد باشد, ممکن است کفپوش به خوبی به کف نچسبیده و یا مازاد آن از درز ها نفوذ نموده و به رویه UV کفپوش صدمه بزند.

نصب کفپوش pvc,چسب خمیری
کار با چسب خمیری نیازمند  مهارت بیشتر نصاب است.

کار با چسب خمیری اصولا مشکل تر از با چسب فوری است و ما به نصاب هائی که هنوز مهارت کافی ندارند استفاده از چسب خمیری برای نصب کفپوش pvc را توصیه نمی کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.