انواع سنگ

2,781

انواع سنگ

کفپوش سنگ  انواع گوناگونی دارند. سنگهای آهکی ( مانند انواع مرمریت ) و سنگهای آتشفشانی ( مثل انواع گرانیت ) از جمله سنگهای ساختمانی اند که با توجه به نوع و قیمت ممکن است در کف ساختمان ها, نما یا محوطه سازی مصرف گردند.

تراورتن سفید نما
                   تراورتن سفید نما

برای اجرای کف واحد ها معمولا سنگهای مرمریت و برای اجرای بخش هائی که در معرض باران و برف قرار دارند, بیشتر از سنگهای تراورتن استفاده میگردد. سنگهای گرانیت اکثرا در نما و نیز در کف های پر تردد بکار میرود.

تراورتن قرنیز
                       تراورتن قرنیز

کفپوش سنگ از مصالح گران قیمت ساختمانی محسوب میشود و ابعاد بزرگتر آن, مانند سرامیک قیمت بالاتری دارند. سنگ مصالحی مناسب جهت فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی است.اگر سنگ فاقد رگه یا ترک خوردگی باشد سالهای سال میتوان از آن استفاده کرد.از سنگ بعلت تنوع بسیار و زیبائی بعنوان نما در فضای بیرون ساختمان استفاده میشود. برخی از سنگ ها بعلت دوام قابل توجه در مقابل سایش و تغییرات دما و رطوبت, مصالح بسیار مناسبی برای محوطه سازی می باشند.

تراورتن قهوه ای نما
                    تراورتن قهوه ای نما

سنگهای گرانیتی, سنگهای سخت تری هستند. وزن مخصوص سنگهای گرانیت بیشتر از سنگهای مرمریت بوده, برش آنها هم دشوارتر است. این سنگ ها دارای جذب آب کمتر بوده, بقول معروف آبکش نیستند . بهمین جهت نصب این سنگ نیاز به دقت بیشتری در کار گذاشتن دارد تا بخوبی به ملات زیر سنگ چسبیده و بعد از مدت کوتاهی باصطلاح لق نشوند. در مکانهای پر ترددتر نیاز به این دقت بسیار بیشتر است. بنا به همه این دلایل کار کردن با سنگهای گرانیتی مشکل تر است.

گرانیت سبز
                    گرانیت سبز
گرانیت قرمز
                   گرانیت قرمز
گرانیت طوسی روشن
               گرانیت طوسی روشن

سنگ های مرمریت, انواع مختلف دارند. سنگهای تراورتن معمولا بیشتر برای نمای ساختمان و نقاطی که بیشتر در معرض بارندگی هستند استفاده میشود. سنگ دهبید از سنگهای مرمریتی است که مصرف زیادی در فضای داخلی ساختمان دارد. روشنی, براقیت و طرح های زیبا از ویژگیهای سنگ های دهبید است.

مرمر دهبید
                        مرمر دهبید
مرمر سبز
                          مرمر سبز

کفپوش سنگ مرمریت از گرانیت نرمتر بوده و کار کردن با آن راحتتر است. بجهت آبکش بالاتر, میزان چسبندگی این سنگ به ملات بیشتر و احتمال لق شدن بعدی آن بسیار کمتر است. اگر در کار کردن با این سنگ دقت کافی صورت گرفته و مراحل نصب و دوغاب بدرستی انجام گیرد, این سنگ پوشش بسیار خوبی برای کف منزل شماست.

مرمر قهوه ای روشن
             مرمر قهوه ای روشن

از آنجا که سایت ” بهفرم کفپوش “ عمدتا به مسائل انواع کفپوش pvc و پارکت ( پارکت چوبی و لمینیت ) میپردازد, ما علاقمندان را دعوت میکنیم درباره انواع دیگر کفپوش های ساختمانی به سایت ” دکوراسیون بهفرم “ مراجعه نمایند.

مرمر صورتی
                   مرمر صورتی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.