ملاحضاتی درباره انبار کفپوش لمینیت

1,214

ملاحضاتی درباره انبار کفپوش لمینیت

قبلا در یادداشتی دیگر اشاره شد که روش صحیح انبارداری کفپوش pvc چگونه باید باشد. روش نگهداری کفپوش لمینیت نیز مشابه کفپوش pvc است. اما بجهت ظرافت اتصالات در کفپوش لمینیت و این که در نصب کفپوش لمینیت بر خلاف کفپوشpvc بهیچ عنوان از چسب استفاده نمیشود, در نگهداری کفپوش لمینیت در انبار باید دقت ویژه ای صورت گیرد.

بجهت همین حساسیت اتصال, بسته بندی کفپوش لمینیت نیز باید بسیار دقیق و مقاوم تر از کفپوش pvc باشد. کارخانه تولید کننده کفپوش لمینیت در بسته بندی باید دقت نمایند که جنس و ضخامت کارتن دارای آنچنان مقاومت حداقلی باشد تا بجهت ضربات محدود موقع حمل و نقل, کلیک های کفپوش لمینیت دچار صدمه ( اصطلاحا کوفتگی ) نشوند. از سوی دیگر کیفیت و ضخامت پوشش نایلون روی بسته کفپوش لمینت نیز باید آنچنان باشد که رطوبت محیط به آسانی در آن نفوذ نکند.

مهمترین نکات در نگهداری کفپوش لمینیت, دمای مناسب و استفاده از روش تخت برای قرار گرفتن بسته های کفپوش لمینیت بر رویهم می باشد. انبار کفپوش لمینیت نمی بایست دارای اختلافات شدید دما و رطوبت باشد. باید دقت نمود که بسته های کفپوش لمینیت, برای مدت طولانی بهیچوجه بصورت ایستاده قرار نگیرند.

از سوی دیگر حمل و نقل کفپوش لمینیت نیز نیازمند دقت بسیار بیشتری از کفپوش pvc است. اتصالات کفپوش لمینیت ( کلیک ها ) در مقابل ضربه بسیار آسیب پذیر بوده و در چنین صورتی بسختی در شیار مربوطه جفت میشوند.

در صورتی که بسته های کفپوش لمینیت مدت زیادی بصورت ایستاده قرار گرفته باشند, ممکن است دچار انحراف محدودی گردند که اصطلاحا به آن ” تاب ” میگویند. نصاب های محترم کفپوش لمینیت باید نمایند در مواقعی که تایل لمینیت, بهر دلیل تاب دارد بهیچوجه با فشار سعی نکنند کلیک را در شیار جا بزنند. این کار باعث ترک و آسیب به زبانه میشود و بزودی مشکلات زیادی برای مصرف کننده بوجود خواهد آورد.

درصورتی که تایل کفپوش لمینیت تاب برداشته و بنا به دلایلی, از جمله بعد فاصله و هزینه حمل, امکان مرجوعی آن وجود نداشته باشد میتوان به روش زیر نخست تاب کفپوش لمینیت را گرفت و آنگاه با خیال راحت آنرا نصب کرد. تاب کفپوش لمینیت ممکن است به سمت رو یا به پشت باشد که آنرا اصطلاحا ” سینه ” ( محدب ) یا ” کاس” ( مقعر ) میگویند. در چنین مواردی با قرار دادن دو وزنه مساوی در دو سر انتهای تایل و یک تخته با ضخامت مناسب در وسط ( در خلاف جهت تاب ), میتوان کفپوش لمینیت را اصطلاحا ” تاب گیری” کرد. برای این کار کافی است این وزنه ها بنا به میزان تاب, تا یک ساعت بر روی تایل قرار داشته باشند. باید دقت نمود که تخته وسط قبلا با پوشش نرمی پوشانیده شده باشد تا باعث ایجاد خط و خش روی کفپوش لمینیت نشود.

انشاء الله بزودی با تصاویر و ویدئو های مناسب در انتقال مناسب تر مسائل در خدمت بینندگان محترم سایت خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.