تلاش دوباره برای یکسان سازی نرخ ارز

586

تلاش دوباره برای یکسان سازی نرخ ارز

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) , بویژه در ایران, ثبات در نرخ ارز است. تاثیر نرخ ارز نه تنها بر واردات, بر صنعت کشورمان ( که بهر جهت وابستگی قابل توجهی به مواد اولیه و نیم ساخته وارداتی دارد ) قابل انکار نیست.

از سوی دیگر مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

یکی از مسائلی که همگان در مورد آن متفق القولند, تاثیر مخرب چند نرخی ارز بر بازار سیاه و فساد مالی در کشور است.

از بعد انقلاب تا کنون, بارها دولت های مختلف تلاش کرده اند تا این مشکل را برطرف نموده و تک نرخی را بر بازار ارز حاکم نمایند. اما این مهم هر بار بدلایل گوناگون, نیمه کاره رها شده و مجددا دو و چند نرخی به بازار ارز برگشته است.

بورس بازی روی ارز میتواند به تشدید تورم در کشور دامن بزند
 بورس بازی روی ارز میتواند به تشدید تورم در                            کشور دامن بزند

یکی از اهداف نخستین دولت یازدهم, همین تک نرخی کردن ارز بوده و هست که تا همین اواخر بجهت نگرانی از تاثیر منفی آن بر تورم, به آن پرداخته نشده بود. ظاهرا اخبار حاکی از عزم جدی دولت آقای روحانی به یکسان سازی نرخ ارز در سال چهارم دولت حاضر است.

روزنامه ” دنیای اقتصاد”, در تحلیلی خواندنی و فشرده, برخی تاثیرات منفی یکسان سازی نرخ ارز در شرایط محدودیت های دریافتهای ارزی و . . . را بر افزایش تورم تشریح نموده است. کنترل و تک رقمی کردن نرخ تورم از موفقیتهای اساسی وزارت اقتصاد دولت روحانی بوده است.

متن کامل یادداشت را میتوانید در ” دنیای اقتصاد” 20 مرداد 95, ص 1 بخوانید : ” چالش هاي يكسان سازي نرخ ارز “

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.