افت 15 درصدی قیمت ملک در دوبی

584

افت 15 درصدی قیمت ملک در دوبی

هرچند بازار مسکن ایران, قاعدتا نباید رابطه آنچنانی با بازار ملک در دوبی داشته باشد, اما بویژه در سالهای اخیر بخش قابل توجهی از خروج ارز از کشور, بجهت سرمایه گذاری در دوبی بوده است. پیگیری این موضوع از آنجهت اهمیت دارد که یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) وضعیت نقدینگی در کشور می باشد.

از سوی دیگر مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

دوبی را شهر برج ها نام گذاشته اند
         دوبی را شهر برج ها نام گذاشته اند

به نوشته روزنامه ” دنیای اقتصاد”, در سال 2015 قیمت ملک در دوبی 15 درصد کاهش داشته و میزان ساخت و ساز در 2016 نیز بشکل قابل توجهی نسبت به گذشته اُفت کرده است.

تداوم قیمت پائین نفت, از مهمترین دلایل افت سرمایه گذاری در این بخش از اقتصاد دوبی است. این وضعیت همچنین باعث کاهش جدی تعداد کارگران مهاجر در این کشور شده است.

تعداد این کارگران بیش از 3 میلیون نفر تخمین زده میشود که عمدتا از کشورهای آسیای جنوب شرقی به اینجا آمده و بواسطه سطح بسیار پائین حقوق و مشکلات جدی نظام تامین اجتماعی, اغلب برای رفت و آمد عادی به کشور خود دچار مضیقه مالی هستند. کنفدراسيون بين المللي اتحاديه کارگران, بواسطه قراردادهای کار ” سیستم کفالت”, وضعيت این کارگران  در دبي را «برده داري مدرن» نام گذاشته است.

متن کامل گزارش را میتوانید در ” دنیای اقتصاد” 21 مرداد 95, ص 1 بخوانید : ” زلزله سياه در مسكن دبي”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.