معرفی یک کتاب مفید اقتصادی

769

معرفی یک کتاب دوجلدی مفید در زمینه علم اقتصاد

گزارش خواندنی ” اعتماد” از جلسه رونمائی از کتاب ” بینش اقتصادی برای همه” نوشته آقای دکتر علی سرزعیم

در خرداد ماه 1395, جلسه ای با حضور آقایان مصطفی ملکیان و عباس عبدی در همراهی با نویسنده , ضمن توصیه مطالعه کتاب به همگان, دیدگاههای خود در این مورد را بازگفته اند. این کتاب, به دور از ریاضیات پیچیده, همراه مثالهای ملموس از مسایل گوناگون اجتماع امروز ایران و به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب  در 2 جلد, یکی درباره ” اقتصاد خُرد “و دیگری درباره ” اقتصاد کلان ” می باشد.

نویسنده کتاب آقای سرزعیم
           نویسنده کتاب آقای سرزعیم

آقای عبدی در سخنرانی خود مطالعه این کتاب را برای علاقمندان دیگر مباحث علوم اجتماعی ( از جمله علوم سیاسی, مدیریت و روانشناسی ) نیز بشدت توصیه نموده, یکی از محاسن کتاب را ارائه ” بینش” اقتصادی به همگان میدهد که گاه صاحبان ” دانش” اقتصاد نیز از آن غافلند.

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که ما با هدف ارتقاء نگاه مدیریتی دست اندرکاران این صنف منتشر می نمائیم. در روزگاری که کار تیمی اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند, اینگونه مطالب آموزشی به اموری بدل شده اند که بقول معروف ” از نان شب واجب ترند “. آنچه در کار تیمی بویژه اهمیت دارد آنست که این کار بدون آموزش و بازآموزی مداوم, دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشد.

متن کامل گزارش را میتوانید در روزنامه ” اعتماد” , 11 خرداد, ص 7 , تحت عنوان : ” دولت گرايي بر ذهنيت روشنفكران ما غلبه دارد ” بخوانید.

رو جلد کتاب
               رو جلد کتاب
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.