برخی نکات دیگر درباره عرصه های خاص در رقابت صنفی

480

برخی نکات دیگر درباره عرصه های خاص در رقابت صنفی

روزگاری بود که در هر یک یا چند محل, تنها یک نجار وجود داشت. به این ترتیب اهالی آن محل یا محل ها در موقع نیاز معمولا به همان نجار مراجعه میکردند که در نزدیکی ایشان کارگاه داشت. در بزرگی ابن سینا, حافظ و . . . مولانا, البته شکی نیست. اما آنان نیز در زمانه ای میزیستند که سطح عمومی دانش, ادبیات و . . .  فلسفه, اصلا با زمانه ما قابل قیاس نبوده است.


دیگر کلید هر خانه, تنها در یک بنگاه معاملات ملکی نیست !

به هرجهت آن روزگار مدتهاست سپری شده و امروزه کمتر عرصه ای در کسب و کار, دانش, هنر و ادبیات وجود دارد که میزان رقابت در آن در حد اعلی نباشد. اگرچه میزان ابداعات در این روزگار بسیار بیشتر از گذشته هاست, اما تعداد بازارهای بکر ( و نسبتا انحصاری ) در هر زمینه, به نسبت بسیار محدود و موقتی گشته است. دسترسی آسان و سریع به اطلاعات, شرایطی را فراهم کرده که هر ایده نو, بزودی عمومیت می یابد و دیگر نمیتوان بدون استفاده از ” فروش رقابتی ” چندان در بازار دوام آورد.

یکی از ویژگیهای هر انسان, خصوصیاتی است که او را از دیگران متمایز میکند. این موضوع در رقابت بین شرکتها, فروشگاهها و اهل فن و هنر نیز اهمیت بسیار دارد. در چنین وضعیت, شرایط نامناسب اقتصادی نیز مزید علت گردیده و صاحب هر کسب و کار باید بکوشد بنوعی خود را در این اقیانوس رقابت, حفظ کرده و از آسیب طوفانهای پی در پی مصون دارد.

پیش از این درباره کسب و کار در شرایط بحران, مطالبی تقدیم کرده ایم. اینجا قصد ما تاکید بر ” مزیت های خاص ” است که هر فرد یا شرکت را از فرد یا شرکت دیگر متمایز می نماید. رقابت بر سر ” قیمت ” و ” کیفیت “, البته موضوعی مهم است, اما بخشی از رقابت هم وجود دارد که تقریبا انحصاری است. ما این بخش را اصطلاحات ” مناسبات ویژه ” می نامیم که میتواند شامل اخلاق, نظم, برنامه, سازمان و غیره باشد.


یکی از راههای موثر جلب اعتماد استفاده واقعی و موثر از پیشنهادات و انتقادات مردم است !

قیمت تمام شده هر محصول را در حد معینی میتوان بالا و پائین کرد. کیفیت هر کالا نیز تابع ضوابط خاص عمومی و بازار است که چندان قابل جابجائی نمی باشد. اما آنچه شرکتها, هر فروشگاه یا اهل فن را از همدیگر جدا متمایز میکند همین ” مناسبات ویژه ” است که متاسفانه در رقابت چندان مورد توجه قرار نمیگیرد. به همین علت است که کسب و کار هر فروشگاه تنها به متراژ یا موقعیت محلی آن ارتباط ندارد. یکی از پارامترهای مهم در تعیین سرقفلی ( اعتبار ), همین پاخور هر فروشگاه یا دفترکار است که بویژه به مناسبات ویژه ای مربوط است که مدیر یا عوامل آن فروشگاه و . . .  دفتر کار با مشتری و مراجعین خود برقرار نموده و می نمایند.

بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت چوبی و لمینیت ) هم بسیار گسترده و نیز سرشار از رقابت است. توصیه ما به دست اندرکاران این بازار ( دفاتر طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئیناتی و . . . نصاب های زحمتکش انواع کفپوش pvc و پارکت چوبی و لمینیت  ) آنست که همانگونه که پیگیر قیمت مناسبتر و کالاهای با کیفیت تر می باشند, بخصوص در مناسبات ویژه با مشتریان و مراجعین خود نیز بکوشند که این سومی را اصلا نمیتوان از هم کپی کرد.

هدف عمده از ” مناسبات ویژه ” با هر مشتری یا مراجعه کننده, درک متقابل و بموقع نیازمندیهای هر دو طرف است. به اعتقاد ما یکی از مهمترین عوامل تفاهم, ارتقاء سطح عمومی اطلاعات در هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان (از جمله مسائل انواع کفپوش pvc و پارکت چوبی و لمینیت ) است که ما وجه همت خود را بر آن قرار داده ایم.


موفقیت در ” مناسبات ویژه ” با هر مشتری یا مراجعه کننده, از جمله به درک بموقع نیازمندیهای او مربوط میشود !

این یادداشت تنها به ذکر برخی کلیات درباره ” مناسبات ویژه ” در رقابت صنفی اختصاص داشت. ما و شما در آینده درباره هر 3 عرصه  رقابت صنفی بیشتر و به تفصیل گفتگو خواهیم داشت.

دانش و تجربیات ما درباره هر یک از زمینه های دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله مسائل رقابت صنفی ) زمانی واقعا مفید فایده خواهد بود که با نقطه نظرات, نقدها, سوالات و پیشنهادات شما بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” همراه شود.

با آرزوی بهبود هرچه سریعتر وضعیت اقتصادی جامعه و مردم, امیدواریم سایت ” بهفرم کفپوش ” با راهنمائی های مشخص و مداوم اهل فن در هر زمینه در این مهم بسهم خود تاثیرگذار باشد.

علاقمندان به مباحث فروش و مدیریت میتوانند مطالب و ویدئوهای آموزشی بیشتری در این زمینه را در بخش ” مسائل عمومی در زمینه های فروش, مدیریت و . . اخبار ” سایت ” دکوراسیون بهفرم ” یافته و مطالعه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.