مشخصات کفپوش لمینیت

2,970

مشخصات کفپوش لمینیت

از عمر لمینت یا پارکت لمینت بیش از 30 سال نمی گذرد. نخستین بار کفپوش لمینت در سال 1977 میلادی توسط یک کمپانی سوئدی به نام پرستورپ (perstorp) و تحت نام تجاری، Pergo معرفی گردید. این شرکت اولین محصول خود را در سال 1984 در اروپا و سپس در سال 1994 آن را در آمریکا عرضه نمود. امروزه Pergo مترادف است با کفپوش لمینت و در اکثر نقاط دنیا این نوع کفپوش با همین نام می‌شناسند.

لمینت های بی‌نیاز از چسب Glueless) (در سال‌های 1996 و 1997 در شرکت‌های سوئدی به نام Välinge و شرکت بلژیکیUnilin به‌طور جداگانه اختراع شد . امروزه این دو شرکت بزرگترین عرضه کنندگان لمینیت در اروپا بوده و سایر تولیدات تحت لیسانس هم آنان صورت میگیرد.

یکی از دلایل تولید لمینیت پائین آوردن هزینه تولید و نیز ملاحظات زیست محیطی و نیاز جوامع و کره زمین به حفظ و نگهداری جنگل ها بوده است. لمینت از جنس HDF  یا الیاف فشرده چوب می باشد که بسیار به پارکت شبیه است ولی مستقیما از چوب درخت ساخته و تولید نمیشود لمینت از چهار لایه تشکیل شده که لایه اصلی آن HDF  می باشد. یک لایه دکوراتیو با طرح چوب رویه لمینیت را تشکیل میدهد. برای نصب لمینت, برخلاف پارکت بجای چسب از شیارهائی استفاده میشود که به آن کلیک میگویند. کلیکها که بصورت نر و ماده برش خورده, در هم چفت شده و به آسانی از هم جدا نمیشوند. برای جلوگیری از سر و صدای لمینیت, از یک لایه فوم استفاده میشود که انواع بی صدا ( اصطلاحا sılent ) و کم صدا دارد. لمینیت براحتی نصب و بآسانی تعویض یا برچیده میشود. قیمت آن خیلی مناسبتر از پارکت و برای بسیاری از اقشار جامعه مقدور است.

بر خلاف پارکت که نسبت به رطوبت حساس است و در درازمدت ممکن است دچار باصطلاح تاب گردد, رویه لمینیت در مقابل رطوبت مقاومت معینی داشته و به این ترتیب راحت تر میتوان آنرا نظافت کرد. اگر دقت کافی صورت گرقته, جنس لمینیت نیز مرغوب باشد, با استفاده از بخارشوی میتوان هر از گاهی سطح روی لمینیت را شستشو داد. بیشترین بازار مصرف مربوط به لمینیت 8 میل است, اما لمینیت 12 میل نیز بازار خود را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.