هزار ميليارد تومان اوراق رهن مسكن در راه است

565

هزار ميليارد تومان اوراق رهن مسكن در راه است

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) رونق یا رکود در بازار مسکن است. از سوی دیگر بازار مسکن ارتباط تنگاتگی به میزان و شرایط پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن دارد.

به این ترتیب مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

حامد مظاهريان، معاون وزير راه و شهرسازي گفت: از بانك مركزي و سازمان بورس درخواست شده براي افزايش قدرت وام دهي بانك مسكن هزار ميليارد تومان ديگر اوراق رهني منتشر كنند. بعد از انتشار ۳۰۰ ميليارد تومان اوراق رهني در روزهاي اخير، وزارت راه و شهرسازي از بانك مركزي و سازمان بورس درخواست كرد تا مجددا نسبت به انتشار هزار ميليارد تومان اوراق رهني اقدام كنند. با توجه به استقبال خوبي كه از ۳۰۰ ميليارد تومان قبلي در بورس انجام شد و اين رقم در كمتر از يك دقيقه به فروش رسيد، پيش بيني مي كنيم كه هزار ميليارد تومان نيز با اقبال بالايي مواجه شود.
معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه انتشار اوراق بهادار به پشتوانه تسهيلات رهني، پس از كسب مجوزهاي لازم براي نخستين بار پس از انقلاب اسلامي انجام شده است ، گفت: با اهتمام وزارت راه و شهرسازي براي گسترش بازار رهن اين ابزار مالي و با حمايت هاي سازمان بورس و بانك مركزي رونمايي شد و مراحل اوليه را طي مي كند. واكنش مثبت بازار بورس نسبت به اين اوراق كه دو سال بر روي آن كار شد، درستي نظر كارشناسي وزارت راه و شهرسازي درخصوص شناسايي و فعال كردن ظرفيت هاي مغفول مانده بازارهاي مالي و سرمايه براي بخش مسكن را نشان داد.

روزنامه ” اعتماد”, 22 تیر 95, ص 4

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.