برخی نکات درباره نصب پارکت لمینیت در راه پله

نمونه ابزار لبه از جنس pvc
4,958

برخی نکات درباره نصب کفپوش لمینت در راه پله

نصب کفپوش pvc در راه پله ها بمراتب آسانتر از نصب پارکت لمینیت است. اما اگر نصاب مربوطه از مهارت کافی برخوردار باشد پله با رویه لمینیت بمراتب زیبا و با دوام تر است.

ویدئوی پیوست نمونه ای از نحوه نصب نسبتا مشکل یک راه پله بوسیله پارکت لمینت است. چنانکه ملاحظه میفرمائید پارکت لمینیت که برای روی پله استفاده میشود از نوع ” لبه دار” است. اگر پارکت لمینیت لبه دار در دسترس نباشد, میتوان بدین منظور از زهوار خاصی بنام ” ابزار لبه “ استفاده نمود که دارای مقطع قائمه ( 90 درجه ) است که لبه ظریفتر آن به کفپوش لمینت روی پله و لبه ضخیمتر به لمینیت زیرپله می چسبد.

            نمونه ابزار لبه از جنس pvc

یکی از محاسن ” ابزار لبه “ آنست که بجهت اندکی اختلاف سطح در قسمت لبه جلوی پله, مانع سُر خوردن در مواقع عجله در تردد میشود.

نمونه ابزار لبه ( با زاویه باز ) از جنس لمینیت

برای اتصال تایل های پارکت لمینیت ( از جمله بغل پله به زیرپله ), پیشنهاد ما استفاده از برش 45 درجه ( تمام فارسی ) مقطع دو تایل لمینیت است که باید بهم بچسبند. بدین ترتیب سطح مقطع تماس در این قسمت بیشتر شده و اتصال دو قطعه محکمتر خواهد بود.

برای برش دقیق و بدون پلیسه لمینیت حتما باید از اره الماسه استفاده نمود.

برای اتصال قطعات برش خورده ( قسمتهای MDF ) بهتر است از چسب چوب استفاده شده و محل اتصال با استفاده از چسب نواری کاغذی برای مدتی ثابت شود. مدت زمان لازم برای خشک شدن چسب چوب در دمای بالا حدود 2 ساعت است. در دماهای پائین و سرد باید مدت زمان بیشتری را بدین منظور اختصاص داد.

برای اتصال مقاطع برش خورده لمینیت, از چسب چوب غلیظ استفاده نمائیم.

چسب کاغذی باعث فیکس شدن اتصال در طول زمان لازم برای خشک شدن چسب چوب می باشد. باید دقت نمود که چسب چوب نواحی اتصال حتی الامکان غلیظ باشد. بعد از خشک شدن چسب چوب, میتوانید چسب کاغذی را کنده و محل آنرا با یک دستمال نخی نمدار نظافت نمائید.

همانطور که در مقدمه مطلب عرض شد,نصب پارکت لمینت برای راه پله کمی مشکل و نیازمند صبوری و مهارت کافی استادکار است. بدیهی است دستمزد نصب راه پله را هرگز نمیتوان با دستمزد متعارف ( روتین ) نصب پارکت لمینیت مقایسه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.