تاثیر افزایش زندگی مجردی شهری در بالا رفتن تقاضای مسکن

عوامل اجتماعی نیز از پارامترهای مهم تاثیرگذار در افزایش تقاضای مسکن هستند.
1,106

تاثیر افزایش زندگی مجردی شهری در بالا رفتن تقاضای مسکن

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که ما با هدف ارتقاء نگاه مدیریتی دست اندرکاران این صنف منتشر می نمائیم. در روزگاری که کار تیمی اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند, اینگونه مطالب آموزشی به اموری بدل شده اند که بقول معروف ” از نان شب واجب ترند “. آنچه در کار تیمی بویژه اهمیت دارد آنست که این کار بدون آموزش و بازآموزی مداوم, دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشد.

رشته ساختمان از جمله صنایع مادر است که از جمله  تاثیر بسیار جدی در رونق رشته دکوراسیون داخلی ساختمان, از جمله بازار انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله کفپوش pvc , پارکت لمینیت و پارکت چوبی ) دارد. به این ترتیب رونق یا رکود در صنعت ساختمان, مستقیما همه اصناف دست اندرکار خرید, فروش, واردات و . . . نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله کفپوش pvc , پارکت لمینیت و پارکت چوبی ) را دچار رونق یا رکود میسازد.

همیشه گفته اند که بین جوانی سن یک جامعه و میزان ازدواج با تقاضای مسکن رابطه مستقیمی وجود دارد. اما موضوع بهمین سادگی نیست و در جوامع پیچیده امروز, عوامل دیگری نیز بر این مهم تاثیرگذارند.

روزنامه ” دنیای اقتصاد ” در شماره 8 مرداد خود طی یادداشتی با اشاره به کاهش میزان ازدواج طی سالهای اخیر می نویسد : ” . . . ميزان ازدواج ها از بالاي 900 هزار ازدواج در سال 91 به کمتر از 680 هزار ازدواج در سال گذشته رسيده است . . . ”

از سوی دیگر مدتهاست که بجهت رکود ساخت و ساز, عدم توانائی کافی مالی مردم و محدودیت عرضه آپارتمان های قیمت مناسب متراژ پائین, اجاره اینگونه املاک بشکل قابل ملاحظه ای رشد یافته است.

عوامل اجتماعی نیز از پارامترهای مهم تاثیرگذار در افزایش تقاضای مسکن هستند.

اما نکته جالبی که در برخی تحلیل ها دیده میشود, افزایش میل به زندگی مجردی در دختران و پسران و تاثیر مثبت آن در افزایش تقاضای مسکن است که در گذشته سابقه نداشته است.

به این ترتیب بنظر میرسد عوامل اجتماعی نیز فشار آورده و بزودی رکود چند ساله مسکن شکسته شود. متن کامل یادداشت فوق الذکر را میتوانید با عنوان ” پيام حباب سنج مسكن ” میتوانید در ص 1 ” دنیای اقتصاد ” 8 مرداد 96 مطالعه فرمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.