یادآوری برخی نکات درباره رفع ناترازی زیرسازی جهت نصب کفپوش pvc

820

یادآوری برخی نکات درباره رفع ناترازی زیرسازی جهت نصب کفپوش pvc

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها ” موردی را درباره ناترازی کف جهت نصب کفپوش pvc مطرح نموده است. از آنجا که موضوع میتواند برای دیگر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” هم مفید باشد, عین پرسش و پاسخ را اینجا باشتراک میگذاریم.


نمونه ناترازی سرامیک کف که در نصب کفپوش pvc ( بویژه نوع تایل ) مشکل ساز است !

پرسش :

سلام برای تراز کردن قسمتی از موزاییک کف که کمی شیب دارد از چه ملاتی استفاده کنیم که طی زمان ترک برنداره برای چسباندن کفپوش

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,

چنانچه قبلا نیز در یادداشتهای متعدد یادآور شده ایم, زیرسازی برای نصب کفپوش pvc نسبت به سایر کفپوش های ساختمانی از حساسیت بالاتری برخوردار است. از سوی دیگر نظرمان اینست که اصلاح زیرسازی برای نصب هرگونه کفپوش مشخص, بهتر است همراه قدری آینده نگری باشد تا منجر به هزینه و صرف وقت دوباره نگردد. لذا نخستین پیشنهاد ما اصلاح اصولی و اساسی زیرسازی است.

یک ) اگر محدودیت مالی وجود نداشته باشد, راه حل اصولی اصلاح زیرسازی اینست که موزائیک های آن بخش از سطح کار که دچار ناترازی است را جمع نموده و پس از زیرسازی مناسب و تراز, مجددا نصب شوند. این روش برای آینده هم مناسب است و اگر بعدا لازم شد, بتوان مثلا از همان موزائیک بعنوان پوشش اصلی کف استفاده کرد.

دو ) اما اگر زمان ندارید یا بهرجهت محدودیت مالی وجود داشته باشد و میزان ناترازی درحد 5 میلیمتر و کمتر باشد, میتوان از ملات نرمه همراه با چسب بتون استفاده نمود. در مورد روش اجرا و نسبت ترکیب پودر سنگ, سیمان و چسب بتون برای چنین نرمه ها, یادداشتهای متعددی در سایت وجود دارد که از طریق بخش ” جستجو ” براحتی میتوان آنها را یافت و مطالعه نمود.

برایتان سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.