برخی نکات درباره عمرمفید کفپوشpvc و اصول نگهداری از آن

1,184

برخی نکات درباره عمرمفید کفپوشpvc و اصول نگهداری از آن

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها ” موردی را درباره کفپوش pvc منزلشان مطرح کرده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای دیگر بینندگان عزیز سایت ” بهفرم کفپوش ” هم مفید باشد, متن پرسش و پاسخ عینا پیوست است.

پرسش :

سلام .با تشکر از مطالب مفیدتون .منزل ما کفپوش pvc هستش و متاسفانه رویه اش تمام خراشیدگی و رنگ پریدگی داره
میخواستم ببینم چاره ای هست که همینو بازسازی کنم یا نه؟وایا میشه رنگ بزنم بهش؟با تشکر

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن نظر شما,

بهتر بود که برایمان می نوشتید از عمر کفپوش pvc منزل چقدر می گذرد ؟ ضمنا اگر این موارد همراه عکس های واضح از موقعیت و گستردگی خراشیدگی و ” رنگ پریدگی ” ها باشد, بهتر میتوانیم راهنمائی کنیم.

از توضیحات شما چنین بر می آید که سطح آسیب بالاست و این موضوع میتواند هم بواسطه سپری شدن عمر مفید کفپوش pvc یا عدم استفاده درست ( از جمله در موارد جابجائی اجسام سنگین ) باشد. عدم رعایت اصول فنی نگهداری نیز میتواند منجر به موارد اینچنین در هر کفپوش ( از جمله انواع کفپوش pvc ) بشود.

درباره مجموعه موارد بالا, مطالب چندی در سایت ” بهفرم کفپوش ” وجود دارد که از طریق ” جستجو ” میتوان آنها را یافت و مطالعه نمود. اما به اختصار باید گفت اگر مشکلات رویه کفپوش pvc بواسطه فرسودگی آن باشد, بهتر است فکری بحال تعویض آن بکنید. زیرا این مشکل بزودی برای قسمتهای دیگر هم پیش می آید و به این ترتیب ارزش هزینه و صرف وقت را ندارد.

کار uv رویه کفپوش pvc محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید و جلوگیری از ” رنگ پریدگی ” است. البته برخی کفپوش ها ( عمدتا رول ) فاقد این رویه uv می باشند ولی در مجموع  ثبات رنگ کفپوش pvc منوط به اینست که در معرض تابش مداوم, مستقیم و شدید آفتاب نباشد.


همانگونه که چشم و پوست نیاز به مراقبت دارند, از کفپوش pvc را هم باید در مقابل نور شدید, مداوم و مستقیم خورشید محافظت کرد !

در مورد رفع خراش سطحی رویه پارکت ( از جمله پارکت لمینیت ), مطالب چندی در سایت ” بهفرم کفپوش ” هست. اما کفپوش pvc ضخامت آنچنانی ندارد ( اغلب 2 تا 3 میلیمتر ) و ضمنا جنس pvc نیز بگونه ای است که نمیتوان آنرا با بتانه های معمول ترمیم کرد.

اما اگر کفپوش pvc نسبتا نو بوده و مقدار خراش ناچیز باشد, با استفاده از ” بتانه سنگی ” و ماده رنگ ( جهت همرنگی بتانه با سایر فسمتهای کفپوش pvc ) میتوان آنرا ترمیم نمود. برای این کار از کاردک باریک استفاده میشود.


دو نمونه تیوبی و سطلی ” بتانه سنگی ”

برایتان موفقیت و سلامتی آرزومندیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.