ملاحظاتی درباره مدیریت موجودی انبار کفپوش لمینیت

سلیقه بازار تابع دهها پارامتر است که تقریبا غیرقابل پیش بینی است !
874

ملاحظاتی درباره مدیریت موجودی انبار کفپوش لمینت

 

یکی از مسائل مهم در کسب و کار تزئینات داخلی ساختمان, مدیریت سفارشات انبار است. موجودی کد- رنگ های مختلف کفپوش لمینت در انبار باید آنچنان باشد که هم پاسخگوی سفارشات گوناگون مشتریان بوده و نیز حداکثر صرفه جوئی ممکن در هزینه ها اعمال گردد.

در شرایط بازار امروز کفپوش لمینت ( چه وارداتی یا تولید داخل ), لازم است تمام کد – رنگ ها بموقع تامین شده و هیچ سفارش بدون پاسخ نماند. اما تغییر مداوم در سلیقه بازار, شرایطی را بوجود آورده که بدون یک سیستم هوشمند منعطف سفارشات در انبار نمیتوان بخوبی موجودی را مدیریت کرد.

سلیقه بازار تابع دهها پارامتر است که        تقریبا غیرقابل پیش بینی است !

صاحب این قلم اطلاعاتی در زمینه سیستم های انبار نرم افزارهای معتبر حسابداری ندارد. اما بینندگان سایت بهتر میدانند که Excell این امکان را به مدیر انبار میدهد که با توجه به افت و خیزهای بازار و تغییرات مداوم سلیقه عمومی در انتخاب طرح و رنگ، با اعمال ضرایب منعطف “کف موجودی” هر کد کفپوش لمینت را آنچنان تعیین کرد که نیازی به مراقبت فیزیکی مداوم از موجودی هر کد – رنگ  نباشد.

شاید سخن اضافه ای باشد که ” سیستم تجمعی ” (از جمله در سفارشات) بجهت ابهام در نقش تغییرات روز بازار،میتواند باعث خطا در سیستم سفارش گردد. به این ترتیب در شرایطی که مدیریت مالی نقدینگی مهمترین نقش را در اداره هر کسب و کار دارد، ممکن است بواسطه مانده موجودی برخی کدها اصل کسب و کار دچار مشکل گردد.

تغییر و تحولات مداوم بازار, که تایع دهها پارامتر بوده و شرکت ها شاید در آن نقش چندانی هم نمیتوانند داشت, ایجاب میکند که سفارشات تنها بر اساس معدل خروجی چند ماه اخیر صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.