برخی یادآوری ها درباره زیرسازی و نصب انواع کفپوش بر روی سطوح فلزی

1,000

برخی یادآوری ها درباره زیرسازی و نصب انواع کفپوش بر روی سطوح فلزی

چندی پیش بیننده محترمی طی تماس تلفنی سوالاتی را پیرامون موارد نصب کفپوش pvc بر روی سطوح فلزی مطرح نموده اند. ضمنا ایشان فرمودند که این محل در اجاره همسرشان است و کفپوش را برای نیم طبقه ای در نظر دارند که با توجه به ارتفاع مناسب محل, میخواهند از آن بعنوان دفتر کار استفاده نمایند.

خواهش ما اینست که دوستان موارد اینچنین را حتما از طریق بخش دیدگاههای سایت مطرح نمایند تا ما نیز بتوانیم پاسخ مشروح و درخوری به سوالات مطروحه تقدیم نمائیم. از آنجا که موضوع میتواند برای دیگر بینندگان عزیز سایت ” بهفرم کفپوش ” هم مفید باشد, پاسخ مشروح تر ما به این خانم گرامی در پی می آید.

قبل از هرچیز آنچه باعث حس خوب ما شد, توجه و اهمیت کسانی است که به معنی واقعی کلمه شریک زندگی هم بوده و از هر فرصتی ( از جمله در فضای مغتنم مجازی ) استفاده میکنند تا نه تنها جستجوگر وظایف معین خود در خانواده و پرداختن به علاقمندی های شخصی, بلکه پیگیر مسائل شریک زندگی خود هم هستند.

از سه نکته کلیدی در این پرسش, یکی مربوط به هزینه هائی است که به هر جهت به دوش کسانی می افتد که در فلان ملک مسکونی یا تجاری, مالک نیستند. در این مورد چند مطلب مشخص در سایت هست که از طریق بخش جستجو به آسانی میتوان آنها را یافت و مطالعه کرد. شاید نیازی به این توضیح اضافی نباشد که برای جستجوی هر مطلب, کافی است تنها کلید واژه مربوطه ( در اینجا ” کفپوش مکانهای اجاری ” ) را در قسمت جستجو تایپ نموده و روی علامت ” جستجو ” کلیک نمائید.

نکته دوم و سوم, بنظر ما مهمتر بوده و عبارتند از اصول فنی زیرسازی و نصب انواع کفپوش pvc روی سطوح فلزی ( اینجا ورق آهن ) و دقت در انتخاب نوع کفپوش ( از جمله نوع مناسب کفپوش pvc ) است که برای این منظور بهتر می باشد. پیش از این بارها یادآور شدیم که زیرسازی کفپوش pvc به نسبت دیگر کفپوش ها باید از سطح تراز دقیق تر برخوردار باشد. ضمنا زیرسازی کفپوش pvc نباید لق و لوق بوده و از ثبات و استحکام مناسبی بهره مند باشد.

بعد از زیرسازی, موقع نصب است. معمولا اغلب ورقهای آهنی مخصوص سطوح را بجهت بالا بردن استحکام بصورت ” آجدار ” تولید میکنند. ورقهای صاف عمدتا برای پوشش دیواری بکار میروند و البته برای نصب کفپوش pvc مناسبترند.


معمولا ورقهای آهنی کف را جهت استحکام, بصورت آجدار تولید میکنند !

پیشنهاد ما آنست که برای زیرسازی ورقهای آجدار اصولا از دیگر کفپوش ها ( بخصوص Polywood ) استفاده شود. در اینصورت باید برای اتصال لبه های کار حتما از انواع اتصال درگیر ( مثل ” نیم و نیم ” ) استفاده نمائیم. بعد از زیرسازی میتوان انواع کفپوش ( از جمله انواع کفپوش pvc ) را نصب نمود. درباره روش های نصب کفپوش pvc روی سطوح چوبی قبلا یادداشتهائی در سایت منتشر شده و میتوانید آنها را مطالعه نمائید.

در انتخاب کفپوش محل کار, مهمترین نکته میزان تردد و نحوه نظافت آن مکان مشخص است. انواع کفپوش های pvc ” رول ” و ” تایل ” بجز موارد زیبائی شناسی, هر یک کاربردهای معینی دارند که باید به جا مورد توجه قرار گیرد.


نمونه اتصال چوبی نیم و نیم

ما در این یادداشت تنها به ذکر برخی سرفصل ها مرتبط با سوال پرداختیم که برخی را قبلا بشکل مشروح تر در سایت ” بهفرم کفپوش ” بازگو نموده ایم. در پایان لازم است مجددا بر ضرورت اصلاح در قانون ” روابط مالک و مستاجر ” تاکید نمائیم که مدتهاست نیازمند بازنگری است.

طبق قانون, هزینه های اساسی در ملک اجاری با موجر است, اما بنظر میرسد این موضوع مورد اختلاف نیازمند برخی اصلاحات و تبصره باشد. ممکن است کسی ملکی را برای منظور خاصی اجاره کند و نوع کارش ایجاب میکند که هزینه های خاصی بدین منظور نماید که شاید مورد نیاز مستاجر بعدی نباشد. آیا در اینصورت هم انصاف است که موجر اینگونه هزینه ها را تقبل نماید ؟ بنظر میرسد اینگونه هزینه ها بیشتر جنبه شخصی داشته و معمولا هم مشمول دوباره کاری و هزینه های دوباره است.

به هر جهت تا زمانی که قانون مناسبتری برای روابط مالک و مستاجر فراهم نیامده, بهتر است مسائل فی مابین دوستانه, مستدل و با مذاکره حل و فصل گردد. برکت درهر کسب و کار, در رضایت همه طرفهای ذینفع است !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.