برخی اطلاعات درباره قیمت زمین و ساخت در تهران

718

برخی اطلاعات درباره قیمت زمین و ساخت در تهران

یکی از مسائل مهم مرتبط با بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) رونق یا رکود در بازار مسکن است. از سوی دیگر مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

روزنامه ” دنیای اقتصاد” طی شماره 23 دی خود, در حاشیه تحلیلی درباره شرایط لازم جهت رونق بازار ساخت و ساز, به نقل از مرکز آمار ایران اطلاعاتی درباره قیمت زمین و هزینه ساخت در تهران ارائه نموده که بجهت آشنائی خوانندگان بصورت خلاصه نقل میشود.

به نوشته این روزنامه, متوسط قیمت زمین در تهران ( ملک کلنگی ), حدود چهار و نیم میلیون تومان و هزینه متوسط ساخت هر مترمربع یک میلیون تومان می باشد. دنیای اقتصاد در رابطه با آپارتمان نوساز در تهران مینویسد : ” . . .  به اين ترتيب متوسط قيمت تمام شده ساخت هرمترمربع آپارتمان مسکوني معادل 2 ميليون و 160 هزار تومان برآورد مي شود که سهم زمين از اين رقم، 53 درصد تخمين زده مي شود . . . “

تمرکز عمده این یادداشت بر رونق ساخت و ساز از تابستان 95 می باشد که بعد از ” 31 ماه رکود ” اتفاق افتاد. متاسفانه یادداشت, به افت مجدد معاملات مسکن و بازار ساخت و ساز از نیمه پائیز به اینطرف اشاره ای ندارد. خوانندگان محترم میتوانند متن کامل یادداشت را میتوانید در همین شماره سال 95, با عنوان ” علامت خيز ساخت وساز ” مطالعه فرمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.