نکاتی دیگر درباره اصول فنی انبار کفپوش pvc

برای تبدیل یک سوله به انبار مناسب هر کالا مقدمات و امکانات بسیاری نیاز است.
770

نکاتی دیگر درباره اصول فنی انبار کفپوش pvc

 

پیش از این به برخی موارد فنی در انبارهای کفپوش pvc و پارکت لمینت اشاره شد. در آنجا گفتیم که نحوه اصولی چیدمان کارتن ها کفپوش pvc و لمینیت چگونه است . ضمنا اشاره شد که بجهت وزن و فشار بر کارتن های زیرین, حداکثر چند کارتن کفپوش pvc را میتوان روی هم چید و اگر نیاز به استفاده بیشتر از ارتفاع باشد, چگونه میتوان از انتقال مستقیم وزن کارتن های بالائی به پائین جلوگیری کرد.

برای تبدیل یک سوله به انبار مناسب هر کالا مقدمات و امکانات بسیاری نیاز است.

اینجا میخواهیم به نکاتی در زمینه دما و رطوبت انبار بپردازیم. اگرچه موضوع ” تاریخ مصرف ” در مواد غذائی از اهمیت بمراتب بیشتری برخوردار است, اما هر کالا بجهت ساختمان فیزیکی و شیمیائی دارای محدودیت زمانی نگهداری است.

مشتقات نفت ( مواد آلی ) بجهت زنجیره مولکولی گسترده و ساختمان کریستالی در اختلاف بالا و مکرر دما و رطوبت ( که در فصول مختلف سال در کشور ما طبیعی است ) بمرور زمان از مواد کانی آسیب پذیرتر هستند. کفپوش pvc و رویه لمینیت از این دسته اند و اگر مدت زیادی در معرض اختلاف شدید دما نگهداری شوند, اصطلاحا ” خشک ” و شکننده میشوند.

اگرچه چوب و نئوپان نسبت به MDF از ضریب نفوذ بالاتر رطوبت برخوردارند, اما بهرجهت MDF که لایه زیرین پارکت لمینت را تشکیل میدهد نسبت به رطوبت کاملا عایق نیست. ضمنا برخی انواع MDF در مقابل رطوبت نفوذ پذیرترند. بیشترین آسیب رطوبت به زبانه و شیار پارکت لمینت وارد شده و باعث میشود کلیک ها براحتی در هم جفت نشوند.

به این ترتیب مدت و شرایط نگهداری هر نوع کفپوش pvc و پارکت لمینت تابع ویژگیهای فنی است که باید از تولیدکننده پرسید. همانگونه که نظم و ترتیب کد رنگ و سریال تولید در چیدمان انبار مهم است, دقت در تاریخ های تولید و انقضاء (expiration date) نیز اهمیت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.