برخی نکات درباره نحوه صرفه جوئی در مواقع اصلاح زیرسازی کفپوش

معمولا دوباره کاری گرانتر تمام میشود !
1,467

برخی نکات درباره نحوه صرفه جوئی در مواقع اصلاح زیرسازی کفپوش

ایمیل و تلفنهای متعدد برخی بینندگان سایت باعث شد تصمیم بگیریم طی سلسله مطالبی, نکاتی را یادآور شویم که در مواقعی که نصب کفپوش pvc یا پارکت لمینت نیاز به اصلاح زیرسازی دارد, چگونه میشود از دوباره کاری و هزینه های بیشتر جلوگیری نمود.

     معمولا دوباره کاری گرانتر تمام میشود !

پیش از این اشاره شد که کفپوش پی وی سی با وجود قیمت مناسب تر, نیاز به زیرسازی بسیار دقیق تر نسبت به کفپوش لمینت دارد. بخش قابل ملاحظه ای از موارد مصرف کفپوش ( از هر نوع ) مربوط به ساختمانهائی است که مالک یا استفاده کنندگان, به دلایل مختلف تصمیم به بازسازی آن گرفته اند. نصب کفپوش pvc و لمینیت در این ساختمان ها که معمولا سن بالائی هم دارند معمولا نیاز به زیرسازی دارد که تصمیم درباره آن نیازمند اطلاعاتی است که ارائه آن هدف این سلسله یادداشت هاست.

در همین ارتباط, ابتدا پرسش یکی از بینندگان سایت را همراه پاسخ عینا نقل می کنیم:

پرسش :

سلام خسته نباشید . عذر میخواستم میخواستم بدونم که برای نصب کفپوش pvc روی سرامیک احتیاج به تراز کردن دارد چون کف اشپزخانه از ۴ طرف به طرف وسط که چاه وجود دارد برای شستشو شیب است

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر,
البته این کار زحمت و هزینه دارد. اگرچه سالهاست که دیگر کف آشپزخانه ها را شیب بندی نمیکنند, اما اصولا این شیب نباید بیش از ۱%  باشد. آشپزخانه شما را باید یک بنا ببیند. اگر شیب بیشتر و  قطر های آشپزخانه دارای شکست باشد, چاره ای بجز زحمت و هزینه اصلاح کف نیست. اگر تصمیم گرفتید سرامیک کف را جمع کنید, با روشی که قبلا در بخش ” روش های نصب کفپوش” توضیح داده ایم برای نصب کفپوش pvc نیازی به سرامیک و هزینه مجدد نیست.

محل کروم گذاری در شیب بندی, موجب شکست سطح در آن قطر میشود.

 

قبلا در بخش معرفی انواع کفپوش یادآور شدیم که یکی از پارامترهای معمول در انتخاب, قیمت تمام شده پائین ترکفپوش pvc نسبت به پارکت لمینت است. در مواردی که زیرسازی کف نیاز به اصلاح دارد, اگر دقت شده و هزینه بنائی مربوط به اصلاح زیرسازی را نیز در نظر بگیریم آنگاه ممکن است در مواردی انتخاب کفپوش pvc اقتصادی تر از پارکت لمینیت باشد. بهرجهت قبل از هر تصمیم, بهتر است با یک کارشناس نصب و بنای معمتد و مسلط مشورت نمائیم تا با اطلاعات, آمادگی و آگاهی بیشتر دست به انتخاب نوع و زمان بازسازی کف بگیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.