روش استفاده از چسب فوری برای نصب کفپوش pvc روی سطوح سیمانکاری زِبر

برای تراز کردن سطح سیمانکاری قبلا باید فاصله طول شمشه را کروم گذاری کرد.
6,300

روش استفاده از چسب فوری برای نصب کفپوش pvc روی سطوح سیمانکاری زِبر

 

همکار محترمی ضمن ارسال یک ویدئو پرسیده اند چرا کفپوشpvc نصب شده روی سطوح سیمانکاری زِبر در برخی نقاط باصطلاح وَر آمده ( بلند میشود) ؟

پاسخ ارسالی به ایشان را جهت اطلاع دیگر بینندگان سایت ( بویژه نصاب های زحمتکش صنف ) همراه ویدئو مربوطه عینا به اشتراک می گذاریم :

سیمانکاری ها را اصولا به 2 بخش سیمانکاری لیسه ای و سیمانکاری زِبر تقسیم میکنند. برای نصب کفپوش pvc روی سیمانکاری لیسه ای ( بشرط تراز بودن ) میتوان از چسب فوری ( 8888 ) هم استفاده کرد. اما اگر رویه سیمانکاری زبِر باشد باید از 2 روش زیر برای نصب کفپوشپی وی سی استفاده کرد :

    برای تراز کردن سطح سیمانکاری قبلا باید             فاصله طول شمشه را کروم گذاری کرد.

الف ) استفاده از چسب خمیری ( که ما آنرا تنها برای نصاب های کاملا با تجربه کفپوشpvc توصیه می کنیم )

      نمونه اجرا ی یک سطح زِبر سیمانکاری

ب ) ابتدا سطح زِبر رویه سیمانکاری را با بتانه ” پودرسنگ الک شده + سیمان سیاه و محلول چسب بتن ” ماستیک کرده و سپس از چسب فوری (8888 ) برای نصب کفپوشپی وی سی استفاده نمائید.

در غیر اینصورت خلل و فرج روی سیمانکاری زِبر, چسب فوری را جذب نموده و مانع آن میشود که کفپوشpvc بصورت کامل به کف بچسبد. بتانه فوق ضمن تامین یک سطح کاملا صاف, بواسطه چسب بتن عایق رطوبت بوده و مانع نشت رطوبت کف به چسب زیر کفپوش و بلند شدن آن در آینده میشود. استفاده از این بتانه بواسطه کاهش قابل توجه مصرف چسب فوری, به صرفه هم هست.

در موقع بتانه کاری رعایت 2 نکته استفاده از کاردک صاف و پهن و جمع کردن کامل مازاد بتانه از روی سطح سیمانکاری ضروری است. اگر بتانه ضخامت داشته باشد, هم دیرتر خشک شده و احتمال ترک خوردگی بعدی نیز وجود دارد. ترک زیرکار بهرجهت باعث میشود کفپوشpvc بخوبی به کف نچسبد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.