ضرورت دقت در استفاده صحیح و باندازه از چسب فوری

نمونه آسیب رویه UV بجهت درز چسب فوری به لبه عرضی کفپوش
2,450

ضرورت دقت در استفاده صحیح و باندازه از چسب فوری

 

پیش از این در بخش ” نصب کفپوش pvc “ درباره نحوه صحیح کار با چسب فوری ( که در بازار به ” 8888 ” معروف است) مطلبی داشته ایم.

یکی از بینندگان محترم سایت با ارسال تصویر پیوست سوال نموده که علت دولایه شدن این کفپوش pvc بعد از نصب چیست؟

 نمونه آسیب رویه UV بجهت درز چسب فوری                      به لبه عرضی کفپوش

در پاسخ باید گفت همانطور که قبلا بعرض رسیده, رویه UV برخی انواع مرغوب کفپوش پی وی سی نسبت به مشتقات تینر و بنزین حساس است. از آنجا که پایه چسب های فوری نیز تینر می باشد, درصورت چسبی شدن رویه UV لازم است بلافاصله تمیز گردد. در غیر اینصورت چسب باعث آسیب رویه و اصطلاحا ” دو پوست ” شدن کفپوش pvc میشود.

در یادداشت گذشته اشاره شد که بعد از هر سری چسبکاری پشت کفپوش ها, لازم است سطح میز کار توسط کاردک و دستمال نخی از چسب پاک شود تا رویه حساس کفپوش پی وی سی به چسب آلوده نشود. این موضوع در میزان چسب و زمان لازم برای خشک شدن چسب فوری هم اهمیت بسیار دارد.

چنانچه چسب باندازه کافی خشک نشده یا بیش از اندازه به سطح زیرکار زده شده باشد, ممکن است در اثر فشار کفپوش به درز طولی ( بغل کار ) یا درز عرضی ( کله کار) نفوذ کرده و بخشی از لبه رویه UV کفپوش pvc به چسب آلوده شود. در این حالت باید بلافاصله به ترتیبی که اشاره شد نسبت به تمیز کردن رویه چسبی اقدام نمائیم. در غیر اینصورت بعد از مدت کوتاهی چسب, رویه UV کفپوش را باصطلاح می سوزاند.

اگرچه دقت در این موضوع عمومیت دارد, اما آنچه گفته شد بویژه مربوط به کفپوش هائی است که رویه UV دارند. البته در مواردی ممکن است مشکل مربوط به مسائل تولید ( از جمله بهم خوردن تنظیم دمای  press ) باشد. در چنین حالتی رویه UV باصطلاح هوا گرفته و به لایه زیر بخوبی نچسبیده است. در چنین مواردی تنها راه چاره عدم استفاده از تایل های معیوب کفپوش pvc می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.