مشکل سفیدک رویه کفپوش pvc

نمونه مشکل سفیدک در کفپوش pvc
3,143

مشکل سفیدک رویه کفپوش pvc

 

کفپوش های pvc که رویه UV ندارند, در مقابل نور مستقیم و شدید خورشید حساس بوده وبعد از مدتی دچار رنگ باختگی میشوند که اصطلاحا میگویند رنگ و رویش رفته است. این رنگ باختگی معمولا در قسمتهائی از کفپوش pvc  شدیدتر است که بیشتر در معرض تابش نور اشعه ماوراء بنفش نور خورشید هستند.

اما گاهی پس از نصب کفپوش pvc , لکه های سفید در برخی قسمتهای رویه کفپوش دیده میشود که یکدست نبوده و ارتباطی به تابش نور خورشید ندارد.

       نمونه مشکل سفیدک در کفپوش pvc

فیلم زیر لایه UV , بخشی از کفپوش pvc  است که طرح و رنگ مربوطه روی آن چاپ شده است. گاهی زیر این فیلم روکش سفیدرنگی روی pvc کشیده شده است که اگر بهر دلیل فیلم دچار سائیدگی یا خراش گردد, سفیدی زیر آن بیرون میزند که اصطلاحا به آن ” سفیدک “ میگویند.

     نمونه دیگری از سفیدک رویه کفپوش pvc

گاهی این مشکل بجهت مقاومت سایشی پائین رویه UV است که با از بین رفتن آن فیلم زیر دچار سائیدگی و باعث سفیدک در بخشهائی میشود که بیشتر در معرض تردد قرار دارند. این مشکل  بیشتر در رنگهای تیره کفپوش pvc( مثل گردوئی و طوسی سیر, زرشکی و قرمز و . . . ) نمود دارد. در صورت بروز چنین مشکل, بهترین کار تعویض تایل هائی است که دچار سفیدک شده اند.

بهرجهت در موقع خرید کفپوش pvc باید دقت نمود که با توجه به میزان تردد, از کفپوشی استفاده شود که مقاومت سایشی متناسب دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.