پیش بینی تداوم آرامش در بازار مسکن

1,001

پیش بینی تداوم آرامش در بازار مسکن

یکی از مسائل بسیار مهم مرتبط با صنف دکوراسیون داخلی ساختمان, از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت, بازار ساخت و ساز در زمینه ساختمان است.

روزنامه ” دنیای اقتصاد” در شماره 18 اسفند 95 خود, ضمن تحلیلی خواندنی به نکات مهمی درباره وضعیت بازار مسکن در این سال می پردازد.

بازار مسکن با آرامی بسوی رونق پیش می رود
 بازار مسکن با آرامی بسوی رونق پیش می رود

در این مصاحبه دو نفر از اساتید اقتصاد کشور, آقایان حسين عبده تبريزي، اقتصاددان و مشاور وزير راه و شهرسازي و همچنين علي چگيني مدير کل دفتر برنامه ريزي و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي, با استناد به آمارها از جمله اظهار داشتند دورنمای جدی برای افزایش ناگهانی قیمت مسکن پیش روی نیست. با هم برخی نتیجه گیریهای ایشان را باختصار میخوانیم :

یک ) نرخ رشد قیمت مسکن در سال 95 در حدود تورم این سال بوده است.

دو ) اشتباه سرمایه گذاران در ساخت و ساز بیش از حد در بخش لوکس سازی و آپارتمانهای متراژ بالا در سالهای 92 تا 95, اولا باعث رکود معاملات در این بخش بوده و ثانیا بجهت عدم بازگشت سرمایه, بر رکود بازار ساخت و ساز در دیگر بخش ها نیز تاثیر منفی گذاشته است.

سه ) عمده بازار مسکن در سال 95 متعلق به مصرف کننده ها بوده و بورس بازان در این زمینه عملا ورود آنچنانی نداشته اند. ضمنا عمده معاملات در بخش آپارتمانهای قیمت مناسب و متراژ زیر 100 مترمربع صورت گرفته است.

متن کامل این مصاحبه را میتوانید در همین شماره روزنامه ” دنیای اقتصاد”, با عنوان ” تحقق پنج پيش بيني در بازار مسكن ” مطالعه فرمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.