نقش بازار خودرو در رونق بازار تزئینات داخلی ساختمان

664

نقش بازار خودرو در رونق بازار تزئینات داخلی ساختمان

اگرچه ظاهرا بین ” بازار خودرو ” و بازار ” دکوراسیون داخلی ساختمان ” ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) ممکن است رابطه مستقیمی بنظر نرسد, اما اصولا اولا اقتصاد یک کشور مجموعه ای مرتبط با یکدیگر بوده و ثانیا بازار خودرو در گردش مالی اقتصاد ایران نقش قابل ملاحظه ای دارد .

از سوی دیگر دانش مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است, اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه می باشد. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

در میان بخش های مختلف, بجز ساختمان, صنعت خودرو نیز جزء بازارهائی است که هم بجهت ارتباط گسترده با دیگر واحدهای صنعتی و نیز بجهت حجم معاملات, تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد کشور میگذارد.

صف خودروهای داخلی در انتظار مشتری
    صف خودروهای داخلی در انتظار مشتری

رکود چند سال گذشته اقتصاد کشور, دامنگیر هم واحدهای خودرو ساز و هم بازار خرید و فروش خودرو هم شده است. بنظر میرسد برای خروج اقتصاد از رکود, لازم است تحولاتی نیز در بازار خودرو صورت گیرد.

بجز مشکل نقدینگی بخش متوسط جامعه, یکی از مسائل دیگر که باعث افت جدی بازار معاملات خودرو ساخت داخل شده, کیفیت پائین خودروهای کارخانه های داخلی و عدم ارتقاء در شکل و کیفیت مدل های خودرو است که گاها بیش از 20 سال است بهمان صورت اولیه تولید و به بازار عرضه میشوند.

پژو 405 از خودروهائی است مدتهاست تولید جهانی آن متوقف است
پژو 405 از خودروهائی است مدتهاست تولید                          جهانی آن متوقف است
یکی از خودروهای بسیار قدیمی پراید است
     یکی از خودروهای بسیار قدیمی پراید است

در این میان ماشین های چینی, بجهت قیمت مناسب و ظاهر شیک, نه تنها به رقیب جدی سواری های داخلی تبدیل شده, بلکه موفق شده اند بخش معینی از سهم بازار خودروهای کره ای و ژاپنی را نیز از آن خود نمایند.

دولت امیدوار است با رفع تدریجی تحریم ها, ضمن قراردادهائی با شرکت های بزرگ خودروسازی فرانسه و . . . کیفیت خودروهای داخلی را بنحوی ارتقاء دهد که آنان بتوانند رضایت از دست رفته مشتریان سابق را مجددا جلب نمایند.

ما تلاش خواهیم کرد, منبعد تحولات جدی بازار خودرو را نیز در این قسمت به اطلاع بینندگان محترم سایت برسانیم.

مدیریت سایت ” بهفرم کفپوش”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.