نگاهی به تفاوت کفپوش و دیوارپوش

3,648

نگاهی به تفاوت کفپوش و دیوارپوش

کفپوش pvc و دیوارپوش, معمولا دارای دو تفاوت مهم می باشند. جنس کفپوش از pvc می باشد. اما لایه زیرین دیوارپوش ها معمولا از MDF می باشد. البته نوعی از دیوارپوش از جنس پلاستیک هم وجود دارد که دارای یک لایه ذوزنقه ای در وسط لایه روئی و زیرین آن است که هوا در آن جریان دارد.

کفپوش
   لایه ذوزنقه ای هوا دار بین دو لایه رو و زیر                       دیوارپوش پلاستیکی
دیوارپوش پلاستیکی
            دیوارپوش پلاستیکی

تفاوت اساسی دیگر در نحوه نصب است. برای نصب دیوارپوش حتما زیرسازی چوبی لازم است تا دیوارپوش, مستقیما در ارتباط لایه گچ روی دیوار قرار نگیرد. برای زیرسازی اصولا از انواع چوب نراد ( چوب درخت کاج ) استفاده میشود. این چوب سفید رنگ و نرم بوده و به آسانی قابل میخ کاری است. چوب زیرسازی حتما باید باندازه کافی خشک شده باشد. والا چوب نراد خیس, در معرض هوای آزاد و بمرور زمان دچار اعوجاج و ترک خوردگی میگردد که باعث آسیب به دیوارپوش میگردد.

نحوه اتصالات تایل های دیوارپوش لمینیت, به دو صورت ” نیم و نیم” و ” فاق و زبانه” است. در این نوع از اتصال بهیچوجه چسب به کار نرفته و تایل ها توسط میخ های سوزنی, بنام میخ سنجاقی بی سر به زیرسازی چوبی متصل میشود که قابل مشاهده نیست.

 دیوارپوش ,دیوار پوش لمینیت
      اتصالات نیم و نیم در دیوارپوش لمینیت

آخرین مرحله نصب دیوارپوش نصب قرنیز و روکوب است که در امتداد کف, سقف و کنچ ها و کناره های کار اجرا میگردد.

 قرنیز
                   انواع قرنیز

کفپوش pvc مستقیما بر روی کف نصب شده و برای این کار معمولا از دو نوع چسب خمیری یا فوری استفاده میشود. درباره نصب کفپوش pvc جداگانه مطالب مفصلی در سایت در معرض دید بینندگان گرامی قرار داده شده است. زیرکار کفپوش pvc حتما باید از جنس سیمان, سرامیک یا سنگ باشد. ارتباط گچ و آهک با pvc , ارتباط مناسبی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.