نکاتی درباره انواع کفپوش و مسائل انتخاب

سرامیک طرح پارکت
320

نکاتی درباره انواع کفپوش و مسائل انتخاب

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها ” موردی را درباره انتخاب کفپوش سوال نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر دوستان نیز مفید باشد, متن پرسش و پاسخ را بصورت عمومی نیز در سایت ” بهفرم کفپوش ” باشتراک میگذاریم.


مطالعه, مشورت و . . . دقت کافی میتواند نقش مهمی در مناسب و اقتصادی ترین انتخاب ها داشته باشد !

پرسش :

به نظر شما سرامیک بهتره یا پارکت

پاسخ :

با سلام و ضمن تشکر از حسن اعتماد شما,

ارائه ” اطلاعات عمومی ” و پاسخ به مسائل مشخص, ضمن وجوه اشتراک, تفاوتهای خاصی نیز باهم دارند. اطلاعات عمومی در هر زمینه گرچه راهنمای بسیار مفیدی برای مواجهه با هر مشکل است, اما هر مساله معمولا دارای ویژگیهای خاص و منحصر بفردی می باشدد که نیازمند تصمیمات مشخص و گاه متمایز است.

پاسخ به مسائل مشخص شاید جنبه فردی داشته باشد, اما از این نظر نیز برای عموم قابل استفاده است که چگونه باید یک مساله را بصورت همه جانبه طرح و سپس برایش راه حل یافت. از همین روی ما در سایت ” بهفرم کفپوش ” ضمن طرح مباحث کلی در زمینه انواع کفپوش ساختمانی, سوالات مشخص دوستان را هم برای سایر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” باشتراک می گذاریم.

لذا اگر سوالتان را مشخص و با ذکر جزئیات فضای مورد بحث می فرمودید, بهتر میتوانستیم راهنمائی نمائیم. قبلا نیز ضمن یادداشتهای متعدد ” بهفرم کفپوش ” عرض شد که هر کفپوش برای فضای خاصی مناسبتر است. ضمنا در انتخاب نوع کفپوش مسائل بودجه, سلیقه, رنگ و طرح, زیبائی و . . . مالکیت هم میتواند نقش داشته باشد. درباره جمله این مسائل پیشتر در ” بهفرم کفپوش ” یادداشتهای گوناگونی منتشر نموده ایم که آنها را براحتی میتوان یافت و مطالعه نمود.


چه عوامل اقتصادی یا . . . سلیقه باعث میشود که روی یک کفپوش, نوع دیگری را نصب نمائیم ! ؟

استفاده از برخی کفپوش ها برای هر فضا مناسب نیست. بعنوان نمونه در آشپزخانه که به هر جهت در معرض آب و رطوبت می باشد, استفاده از کفپوش پارکت ( خواه چوبی یا لمینیت ) توصیه نمیشود.

اما کفپوش هائی هم هستند که شاید بتوان آنها را همه جا مورد استفاده قرار داد. بعنوان نمونه انواع کفپوش سرامیک از جمله پوشش های کف می باشد که از آن میتوان برای تمام فضاهای منزل ( از جمله سرویس ها, پذیرائی, نشیمن و . . . خواب ) بهره برد.

برخی فضاهای منزل, کار و . . . اداری نیز بگونه ایست که برای پوشش کف آنها میتوان انواع گوناگونی از کفپوش را استفاده کرد و باصطلاح دست ما در انتخابشان باز است. در پرسش شما مشخص نیست که منظور کدامیک از این بخشهای خانه یا غیره می باشد و شرایط و نیاز شما دقیقا شامل چه چیزهائی است ؟

ما در بخش ” مشخصات ” انواع کفپوش, درباره ویژگیهای فنی, فیزیکی و شیمیائی هر یک ( از جمله انواع سرامیک و پارکت ) اطلاعات مفصل ارائه نموده ایم. با این وجود اگر بازهم نیاز به توضیح مشخص و مشروح تری در هر مورد باشد, بفرمائید تا تقدیم شود.

گاهی مزایای استفاده از یک یا چند کفپوش, بیشتر از سایرین است. در چنین مواقع باید دید برایمان چه نکاتی بیشتر اهمیت دارند تا مناسبترین انتخاب را بنمائیم. از جمله این عوامل میتواند زمان, دما و . . . مسائل ایمنی و بهداشت باشد.


گاهی میتوان برای پوشش کف یک فضا از بیش از یک کفپوش نیز استفاده نمود !

در پایان سایت ” بهفرم کفپوش ” بسیار بخود می بالد که بینندگان چون جنابعالی دارد قبل از هرگونه اقدام عملی و انتخاب, نخست روی به مطالعه و تحقیق می آورند. تجربه نشان داده که اگر در مرحله انتخاب بیشتر تامل نموده و صبوری بخرج دهیم, در درازمدت هم از نظر مالی و . . . نیز رضایت خاطر, بیشتر سود خواهیم برد !

از جمله زمینه های اجرای سرامیک کف, خلاقیت در نصب طرحهای سه بعدی است که میتواند نظیر یک تابلو نقاشی, بیننده را مجذوب خود نماید :

https://www.instagram.com/p/CXdtV3VoAgF/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.