یادآوری نکاتی درباره نصب کفپوش در فضای تجاری

نصب کفپوش pvc
384

یادآوری نکاتی درباره نصب کفپوش در فضای تجاری

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها ” در سایت ” بهفرم کفپوش ” تماس گرفته و موردی را درباره نصب کفپوش pvc در مغازه اشان مطرح نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای بسیاری از بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” هم اهمیت داشته باشد, متن پرسش و پاسخ را اینجا نیز باشتراک میگذاریم.


برای نصب کفپوش ( چه با چسب خمیری یا صنعتی ) نیاز به بستر کاملا مسطح و عاری از رطوبت هست !

پرسش :

سلام خدمت شما ۔من میخام مغازه رو کف پوش کنم ۔کف مغازه موزاییکه قدیمیه و پستی بلندی داره ۔بهم گفتن باید سیمانتکیس بزنی و صافش کنی ۔برای چهل متر مغازه چه مقدار سیمان و چسب چوب لازمه؟نصبت چسب به سیمان چقدر باید باشه ۔میشه یه توضیح بدین که بتونم انجامش بدم خودم ۔ممنونم از شما

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,

یک ) در توضیحات شما روشن نیست که میزان پستی و بلندی کف چقدر است و ضمنا نفرموده اید که آیا موزائیک ها دارای لقی هستند یا خیر. ضمنا وضعیت مالکیت مغازه هم در تصمیم گیری اهمیت دارد.

دو ) پیشنهاد میکنیم نخست یک بنای ساختمانی محل را بازدید کنند. اگر زیرِکار نیاز به اصلاح داشته باشد, بهتر است قبل از هر کار بستر کار را کاملا ترمیم نموده و سپس اقدام به نصب کفپوش pvc بزنید.


بدون دقت کافی در زیرسازی, گاه رطوبت میتواند همه زحمت و هزینه های نصب کفپوش را بادِ هوا کند !

ضمنا ما با استفاده از ” چسب چوب ” برای زیرسازی کفپوش pvc موافق نیستیم و بجای آن نرمه ای را توصیه میکنیم که با ترکیب نسبت معین سیمان, پودر سنگ و چسب بتن ساخته میشود.

اگر زیرسازی کفپوش pvc نیاز به اصلاح جدی داشته باشد, قبلا باید موزائیک ها را جمع آوری کرد و بستر کار را با استفاده از ملات سیمان و ماسه آماده نمود. اگر سرقفلی یا ملکیت مغازه به دیگری تعلق دارد, بهتر است قبلا با مالک نیز هماهنگی و مشورت شود.

نصب کفپوش pvc نیاز به زیرسازی کاملا مسطح و عاری از رطوبت دارد. لذا در این مورد هرچه دقت و هزینه شود, راه دوری نرفته است !


در ایزولاسیون کف فضاهای تجاری نیز باندازه سرویس ها دقت لازم است !

سه ) از مسائل مهم قبل از اقدام عملی برای نصب انواع کفپوش, انتخاب کفپوش مناسب برای هر فضای مسکونی, تجاری یا . . . اداری است. از عوامل مهم در این زمینه میزان تردد و فشار بر کفپوش است. استفاده از کفپوش نامناسب برای هر فضا, از جمله باعث کاهش عمر مفید آن کفپوش میگردد.

چهار ) علاقمندی و معذورات مالی شما برای نصب کفپوش pvc مغازه خودتان برایمان قابل درک است. اما  گاهی صرفه اقتصادی با محول کردن کار به استادکاران مربوطه است.

گاه برخی دوباره کاری و هزینه های مجدد میتواند قیمت تمام شده هرکار ( از جمله نصب کفپوش pvc ) را بمراتب افزایش داده و ضمنا عمر کفپوش pvc مورد استفاده را کاهش دهد.


گاه دوباره کاری و هزینه های مجدد, باعث افزایش غیرقابل پیش بینی بارِ مالی انجام یک کار میگردد !

در مورد مجموع مطالب فوق در سایت ” بهفرم کفپوش ” یادداشتهای متعددی وجود دارد که از طریق بخش ” جستجو ” به آسانی میتوانید بیابید و مطالعه نمائید. ضمنا شماره تماسی نیز در سایت ” بهفرم کفپوش ” وجود دارد که موارد مشخص را میتوانید در ساعات کاری با ما در میان بگذارید.

برای شما و کسب و کارتان سلامتی و برکت آرزومندیم.

یکی از چسبهای معمول برای نصب کفپوش های pvc چسب های خمیری است. ویدئو پیوست نشان میدهد که چگونه میتوان با استفاده از کاردک پهن, این چسب را بصورت یکنواخت روی سطح کار پخش کرد :

https://www.instagram.com/p/CQ-hRigroXu/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.