سینمای ایران در 4 ماهه 95, از مرز فروش 85 میلیارد تومان عبور کرد

534

سینمای ایران در 4 ماهه 95, از مرز فروش 85 میلیارد تومان عبور کرد

در بدو امر ممکن است بنظر برسد بین اقتصاد سینما و بازار دکوراسیون داخلی ساختمان, چه ارتباطی میتواند وجود داشته باشد. اما نگاه عمیقتر به موضوع روشن میسازد که آنچه مجموعه اقتصاد هر کشور را بهم پیوند میدهد, گردش مالی هر بازار است که مستقیم یا غیرمستقیم تمام بخشهای اقتصاد را تحت تاثیر قرار میدهد.

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) گردش نقدینگی است. پولی که جذب بازار سینما میشود, خواه ناخواه اقتصاد دکوراسیون داخلی ساختمان را بیشتر از دیگران تحت تاثیر قرار میدهد.

به این ترتیب, مدیریت اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

ما پیش از این در یادداشتی در همین رابطه نوشتیم که یکی از نکات جالب توجه در مواقع بحران اقتصادی آنست که معمولا این بحرانها در جوامع مبتنی بر بازار آزاد, همانقدر در زمینه هائی جنبه تهدید دارد, در برخی حوضه های سرمایه گذاری میتواند فرصت باشد.

در همین ارتباط مثال زدیم که مثلا در دوران بحران بزرگ اقتصادی دهه 30 در آمریکا, هالیوود یکی از پر رونق ترین دوران خود را داشته است و نه تنها فیلمهای مهم بلکه بسیار پر بیننده ای در این دوره سینمای آمریکا تولید شده است.

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که ما با هدف ارتقاء نگاه مدیریتی دست اندرکاران این صنف منتشر می نمائیم. در روزگاری که کار تیمی اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند, اینگونه مطالب آموزشی به اموری بدل شده اند که بقول معروف ” از نان شب واجب ترند “. آنچه در کار تیمی بویژه اهمیت دارد آنست که این کار بدون آموزش و بازآموزی مداوم, دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشد.

به نوشته روزنامه اعتماد, در حالی که تنها نزدیک 4 ماه از شروع سال 95 میگذرد, سینمای ایران تا کنون حدود 85 ( هشتاد و پنج) میلیارد تومان فروش کرده است.

فیلمهای کمدی پرفروشترین بوده اند
         فیلمهای کمدی              پرفروشترین بوده اند

بر اساس این گزارش, با وجودی که بیشترین فروش مربوط به فیلمهای کمدی بوده است, اما فیلمهائی مثل ” رسوائی 2″ آقای مسعود ده نمکی, ” بادیگارد” حاتمی کیا, ” ابد و یک روز” سعید روستائی و . . . ” ایستاده در غبار” امیرحسین مهدویان نیز با موضوعاتی بسیار متفاوت موفق به فروش های میلیاردی در گیشه شده اند.

فروش قابل توجه فیلم تلخ "ابد و یک روز"
         فروش غیر منتظره  یک فیلم تلخ
فروش قابل توجه فیلم بادیگارد
فروش قابل توجه فیلم بادیگارد

متن کامل خبر را میتوانید در روزنامه اعتماد 27 تیر 95, ص 12 : ” مردم چراغ سينماها را روشن نگه داشتند ” بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.