موانع اجرائی شدن طرح ” فروش اقساطی مسکن”

عوامل اجتماعی نیز از پارامترهای مهم تاثیرگذار در افزایش تقاضای مسکن هستند.
460

موانع اجرائی شدن طرح ” فروش اقساطی مسکن”

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) رونق یا رکود در بازار مسکن است. از سوی دیگر بازار مسکن ارتباط مستقیمی با میزان و شرتیط پرداخت نسهیلات بانکی خرید یا ساخت مسکن دارد.

به این ترتیب مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

به نوشته روزنامه ” دنیای اقتصاد”, با گذشت 3 ماه از تصويب طرح ” تضمين نسيه فروشي مسکن” و ابلاغ آن به بانک مسکن, هنوز به دلائلی از سوی خریداران و انبوه سازان مورد استقبال قرار نگرفته است. حداکثر تسهیلات در این طرح 150 میلیون تومان می باشد.
بجز مشکل منابع مالی بانک مسکن, یکی از مشکلات طرح, سقف زمان بازپرداخت 4 ساله می باشد که انجام آن را برای بسیاری از خریداران مشکل کرده است. از دیگر مشکلات طرح, عدم تضمین بانکی بازپرداخت اقساط, عدم شمول برخی هزینه های جانبی شهرداری و . . . و کارمزد بانکی 5 درصد می باشد که باعث شده طرح که ایده اولیه آن توسط انبوه سازان ارائه شده بود, هنوز از جانب خریداران و سازندگان مسکن مورد استقبال قرار نگیرد.
متن کامل یادداشت را میتوانید در ” دنیای اقتصاد”, 26 تیر 95, ص 1 : ” 3+3 گره كور مسكن قسطي “

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.