نگاهی مجدد به مساله نصب کفپوش جدید pvc بر روی کفپوش مستعمل قبل

664

نگاهی مجدد به مساله نصب کفپوش جدید pvc بر روی کفپوش مستعمل قبل

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها ” موردی را درباره نصب کفپوش pvc جدید بر روی کفپوش pvc قبل مطرح نموده اند که بجهت اهمیت و اطلاع سایر بینندگان محترم سایت ” بهفرم کفپوش ” عین متن پرسش و پاسخ پیوست است.


به شرط تمهیدات مناسب و سنجیده, کار نشد ندارد !

پرسش :

سلام میخواست بدونم میتونم کفپوش روی کفپوش قبلی بچسبانم

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما به سایت ” بهفرم کفپوش “,

اشاره کوتاه شما معلوم نمیکند که چرا چنین تصمیمی دارید. اما این مورد بویژه بیشتر در مجموعه های اداری, صنوف یا کارگاهی بچشم میخورد. در این محیطها معمولا بعد گشایش و افتتاح, فرصت چندانی برای اینگونه موارد نمیتوان گذاشت و کارگاه یا محیط کار بیشتر درگیر کار و انجام بموقع تعهدات خویش است. در این موارد اغلب از فروشندگان و نصابهای زحمتکش انواع ملزومات دکوراسیون ( مثل انواع کفپوش, پرده, پارتیشن, مبلمان, در و پنجره و غیره ) میخواهند که سفارششان در حداقل زمان آماده, تحویل و نصب گردد.

در پاسخ به سوال مشخص شما, از قدیم گفته اند که : ” کار, نشد ندارد ! “. اما پیشنهاد نخست ما آنست که بخاطر هزینه محدود ( مالی و زمان لازم ) برای جمع آوری کفپوشpvc مستعمل قبل, هزینه قابل ملاحظه برای خرید و نصب کفپوش pvc جدید را ضایع نفرمائید.

ما قبلا در این باره چندین مطلب منتشر کرده ایم که آنها را میتوانید با جستجوی ” کفپوش pvc مستعمل ” در بخش مربوطه سایت یافته و مطالعه نمائید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر تصمیم, ابتدا نگاهی به این یادداشتها بیندازید و آنگاه تصمیم نهائی را بگیرید.


هم چسب صنعتی و خمیری نیز دارای عمر مفیدی است که به مرور زمان از کارائی آن میکاهد !

اما بطور خلاصه, بجز مساله هزینه و کاهش عمر مفید کفپوش در این مورد, مهمترین مشکل دیگر آنست که کفپوش pvc جدید روی کفپوشpvc قبل بخوبی نمی چسبد و به زودی باصطلاح هم وَر خواهد آمد و در موقع تردد به صدا می افتد. مشکل دیگر جا انداختن خطوط طولی و عرضی کفپوش pvc قبلی است که نمای کار را زشت میکند. اگر کفپوشpvc مستعمل قبل از نوع رول بوده باشد, مشکل اخیر کمتر پیش خواهد آمد.

با این وجود اگر صلاح را بر نصب کفپوشpvc جدید بر روی کفپوشpvc مستعمل قبلی می بینید, اصول زیرسازی و نصب, تقریبا همانهاست که در بخش ” روشهای نصب و زیرسازی کفپوش pvc ” قبلا به تفصیل در سایت بدان پرداخته ایم. تنها موردی که در اینجا باید قبل از حتی زیر سازی لحاظ گردد, لزوم نظافت کامل رویه کفپوشpvc مستعمل قبل از هرگونه آلودگی های چرب یا غبار است. برای اینکار حتما از شوینده های مناسب استفاده فرمائید.

اگر کفپوش pvc مستعمل قبل دارای رویه UV باشد, نمیتوان از چسب صنعتی برای نصب کفپوشpvc جدید استفاده کرد. در نهایت پیشنهاد ما آنست که حتی الامکان در این موارد تنها از کفپوش هایpvc رول استفاده شود.

با آرزوی موفقیت, سلامت و پایدار باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.