برخی نکات دیگر درباره نسبت موارد نرمه زیرسازی جهت نصب انواع کفپوش pvc

853

برخی نکات دیگر درباره نسبت موارد نرمه زیرسازی جهت نصب انواع کفپوش pvc

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها ” موردی را درباره نسبت های نرمه زیرسازی جهت نصب کفپوش pvc مطرح نموده اند که جهت آگاهی سایر بینندگان گرامی سایت ” بهفرم کفپوش ” اینجا نیز  باشتراک میگذاریم :


در موقع استفاده از چسب بتن, بهتر است آنرا قبلا ( به نسبت ) با آب رقیق نمائیم تا ملات یا نرمه حاصل یکدست تر عمل آید !

پرسش :

سلام لطفا نسبت آب و سیمان و چسب بتن و پودر سنگ رو برای پر کردن سایه های بندکشی جهت نصب کف پوش را بفرمایید.

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما به سایت خودتان,

درباره ترمیم زیرسازی جهت نصب کفپوش pvc و انواع پارکت ( چوبی و لمینیت ), مطالب متعددی در سایت وجود دارد که از طریق بخش ” جستجو ” به آسانی میتوانید آنها را یافته و مطالعه نمائید. اما بطور خلاصه نسبت سیمان و پودر سنگ ارتباط مستقیم با ضخامت قسمتی می باشد که نیاز به ترمیم دارد. در ساختن ملات معمولا یک پیمانه سیمان را با 3 پیمانه ماسه مخلوط میکنند. نسبت سیمان در ساختن نرمه با پودرسنگ بیشتر است. نسبت آب در ملات یا نرمه به آن بستگی به روانی ( شُلی ) یا سفتی ملات دارد. معمولا ملات های سفت برای کف سازی و ملات های روان در مواقعی بکار میرود که لازم است ملات هم چسبندگی بیشتر داشته و اصطلاحا ” دیرگیر ” تر باشد. نرمه ها را معمولا شُل می سازند.

میزان استفاده از هر هر چسب بتن را کارخانه سازنده روی آن درج کرده است. توصیه ما آنست که ملات های همراه چسب بتن را اولا کم کم بسازید. ضمنا بهتر است برای استفاده از چسب بتن, آنرا قبلا در آب مخلوط نموده و آنگاه برای ساختن ملات بکار برید.

ضمنا در مواردی که سطح کار بسیار نازک است, بهتر است پودر سنگ را با غربال نمره ریز الک کنید. در این موارد لازم است از سیمان بیشتری برای ساختن نرمه استفاده شود. نسبت سیمان در هر ملات یا نرمه اندازه معین دارد و استفاده کم یا بیشتر از اندازه میتواند منجر به عدم چسبندگی کافی یا ترک های بعد خشک شدن ملات یا نرمه گردد.

برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.