سخنی درباره تفاوتهای chat و گفتگو در شبکه های اجتماعی

677

سخنی درباره تفاوتهای chat و گفتگو در شبکه های اجتماعی

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

اهمیت ارتباطات اجتماعی اگرچه در کار ” فروش ” ( از جمله فروش انواع کفپوش های ساختمانی – از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) روشن است, اما هنر گفتگو برای آنان که به کارهای اجرائی ( از جمله نصب انواع کفپوش ) اشتغال دارند نیز بسیار کارساز است. از این گذشته اینگونه مطالب در ارتقاء دانش مدیریتی ” تیم ” های فروش و . . . نصب میتواند مفید باشد.

چنانچه میدانید کار تیمی در روزگار ما اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند که بدون آموزش و بازآموزی کار تیمی دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشند.

پیش از این ضمن یادداشتی اشاره شد که در جهان صنعتی امروز با توجه به نیاز روحی و ضرورتهای مادی گفتگو بین مردم, امکاناتی در فضای مجازی پدید آمد تا انسانها ( اقوام, همکاران و . . . ) بتوانند بدینوسیله, بر محدودیتهای بُعدِ مسافت و همنشینی در یک جا فائق آیند.


با وجود تمام پیشرفتها, بنظر میرسد هیچ چیزی نمیتواند, نه در کار و زندگی, جای یک گفتگوی گرم چهره به چهره را بگیرد !

نخستین راهکار صنعت در این رابطه, امکان گفتگوی مجازی مستقیم ( chat ) بود که بعدا از صورت صرفا نوشتاری ( تایپ ) به صوتی و صوتی- تصویری نیز ارتقاء یافت.

اما این امکان بیسابقه, محدوددیتهائی نیز بهمراه داشت. گام بعدی از طریق ” شبکه های اجتماعی مجازی ” مثل فیسبوک و سپس شبکه های مجازی پر تحرک تر, همچون ” واتس اپ ” و ” تلگرام ” عملی شد. به این ترتیب دوستان یا همکارانی که به هر دلیل نمیتوانستند در آنِ واحد به گفتگو بپردازند, قادر شدند در فاصله نسبتا کوتاهی منویات خود را با هم درمیان بگذارند, مشکل کاری را برطرف سازند یا . . . معامله ای را پیش برده و به نتیجه برسانند.

یکی از ملزومات جدی استفاده از این ابزار, ” به وقت ” ( آنلاین ) بودن در فضای مجازی است. از این گذشته هر یک از شیوه های ” گفتگو ” معایب, محاسن و کاربردی دارند که با وجود برخی فصل مشترک ها, نه میتوان بجای هم بکار گرفته و نه جای هم را به تمامی پر کنند. لذا این اشارت کوتاه را با این کلام نغز حافظ بزرگ به پایان می بریم که گفت : هر سخن جائی و هر نکته مکانی دارد !

ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کار در شرایط بحران ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

علاقمندان به مباحث فروش و مدیریت میتوانند مطالب و ویدئوهای آموزشی بیشتری در این زمینه را در بخش ” مسائل عمومی در زمینه های فروش, مدیریت و . . اخبار ” سایت ” دکوراسیون بهفرم ” یافته و مطالعه نمایند.

سلامت و پایدار باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.