گزارشی از فناوری جدید تولید قیر در کشور

704

گزارشی از فناوری جدید تولید قیر در کشور

اغلب پیمانکاران تنها با دو نوع قیر ” شُل ” و ” سِفت ” آشنا هستند که اولی در بشکه و دومی در کارتن, بصورت سخت و منجمد عرضه میشود.


اغلب پیمانکاران تنها با دو نوع قیر ” شُل ” و ” سِفت ” آشنا هستند که دومی در کارتن و بصورت سخت و منجمد عرضه میشود.

روزنامه ” دنیای اقتصاد ” در صفحه 15 شماره 26 دی 97 خود مطلبی با عنوان ” ايران به فناوري توليد قيرهاي پيشرفته دست يافت ” منتشر نموده که در آن توضیحات مجملی درباره فناوری های جدید در این رشته صنعت پتروشیمی وجود دارد.

نمونه قیر بشکه

بخشهائی از این گزارش را باتفاق میخوانیم : ” توليدكنندگان ايراني براي نخستين بار موفق به توليد يك نوع قير جديد منطبق با استاندارد جهاني شدند كه متناسب با حجم ترافيك جاده اي توليد مي شود  . . . بار ترافيكي يكي از عوامل اصلي پايين آمدن عمر آسفالت بوده و اگر از قيرهاي با فناوري جديد در جاده ها استفاده شود عمر آسفالت افزايش قابل توجهي مي يابد.پيش از اين، توليد قيرهاي متناسب با شرايط آب و هوايي انجام مي شد كه اكنون متخصصان كشورمان به دانش توليد قير براساس حجم ترافيك جاده اي نيز دست يافته اند.طبقه بندي قيرها براساس عملكردي با عنوان پي.جي (PG) از حدود چهار سال پيش در ايران آغاز شد . . . ميزان توليد قير كشور بيش از 5 ميليون تن و صادرات نيز بيش از 3 ميليون تن در سال است . . . قيرهاي پي جي (PG) منطبق با شرايط آب و هوايي بوده، اما در نوع جديدي كه به تازگي توليد شده است قير بر اساس نوع ترافيك عادي، سنگين، خيلي سنگين و فوق سنگين توليد مي شود. در قير جديد علاوه بر شرايط ترافيكي، شرايط آب و هوايي كه در انواع ديگر قيرهاي پي.جي (PG) ديده شده بود نيز وجود دارد كه با تحقق آن، ايران به دانش توليد به روز ترين مدل قير دست يافته است . . . دستيابي به فناوري هاي جديد توليد قيرهاي پيشرفته و ساماندهي روند توليد و صادرات مي تواند به احياي جايگاه ايران در بازار جهاني قير كمك كند “.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.