نکاتی دیگر درباره علل پوسته شدن رویه کفپوش pvc

قسمت های پوسته شده اگر بموقع تعویض نشوند, بمرور زمان و بجهت تردد بیش از پیش پوسته خواهد شد.
1,316

نکاتی دیگر درباره علل پوسته شدن رویه کفپوش pvc

 

پیش از این در بخش مشخصات کفپوش pvc توضیح دادیم که زیر لایه UV پوسته ای هست که به آن فیلم میگویند. این فیلم که طرح و رنگ کفپوش pvc بر آن چاپ شده, روی pvc ( که ضخیمترین بخش ساختمان کفپوش می باشد)  press شده است.

گاه این فیلم بصورت لایه از pvc زیر کفپوش جدا و باصطلاح ” پوسته ” میشود. این مشکل ممکن است هم دلائل فنی ( مربوط به تولید ) داشته و یا ایراد از کار نصب  باشد.

شایعترین دلیل پوسته شدن فیلم رویه کفپوش pvc, ضعف press فیلم بر روی لایه pvc است. زمان یا حرارت ناکافی از جمله دلائل این مشکل میتواند باشد. از آنجا که کار  press  بصورت اتوماتیک صورت میگیرد, اُفت ولتاژ برق در موقع press و یا مشکل تایمر دستگاه press میتواند باعث بروز این مشکل گردد.

قسمت های پوسته شده اگر بموقع تعویض نشوند, بمرور زمان و بجهت تردد بیش از پیش پوسته خواهد شد.

گاهی مشکل بعدا و در اثر تردد پیش می آید. کفپوش های ناهمگن ( که ضخامت چهار طرف تایل آنها مساوی نیست ), در موقع نصب لبه پیدا میکنند. از آنجا که لبه های کفپوش آسیب پذیر ترین قسمت آنست, در چنین مواردی در اثر پا خوردن به لبه ها فیلم از لایه pvc جدا شده و کفپوش pvc پوسته میشود.

دو مورد فوق مربوط به مشکل فنی تولید است. اما مواردی هم هست که مربوط به ایراد نصب ( و بویژه اشکالات زیرسازی ) می باشد. در مواقعی که سطح زیرکار بیش از حد ناهمسطح باشد, نمیتوان از بتانه بدین منظور استفاده کرد. ضخامت بتانه اگر از حدی بیشتر باشد, بعد از خشک شدن اصطلاحا ته می نشیند و همین موجب ناهمسطحی لبه های تایل های مجاور هم کفپوش pvc می شود.

قبلا نیز یادآور شدیم که در استفاده از چسب خمیری برای نصب کفپوش pvc, مهارت خاصی لازم است. در غیر اینصورت ضخامت ناشی از چسب خمیری هم میتواند موجب نامسطحی لبه های کفپوش و در نتیجه آسیب پذیری آن گردد.

بهر جهت در چنین موارد قبل از آنکه کفپوش pvc کاملا خشک شود, باید تایل های مشکل دار کفپوش را تعویض یا زیرسازی آن اصلاح شود. در غیر اینصورت بتدریج و با تردد بیشتر, فیلم رویه کفپوش pvc بیشتر پوسته شده و منظره نازیبائی خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.